کد خبر: ۳۶۳۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

نشست های انتخاباتی و روزهای پركار برای فعالان سیاسی

هر چه به دهم اردیبهشت ماه روز برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیك می شویم، فعالان سیاسی روزهای پركاری را طی می كنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگاران ایرنا، روز و شامگاه سه شنبه هفتم اردیبهشت استانهای فارس، چهارمحال و بختیاری، لرستان، زنجان، خوزستان ، گیلان ،آذربایجان شرقی، اصفهان و گلستان میزبان عارف، باهنر، حسینی، كواكبیان، فائزه هاشمی، شكوری راد، كمالی و برخی منتخبان مردم تهران در مجلس دهم و همچنین وزرای سابق بودند.
محور بیشتر نشست های انتخاباتی تاكید بر ترغیب و تشویق بیشتر مردم به حضور در مرحله دوم انتخابات، خلق حماسه دیگر، اقتصاد مقاومتی، اتحاد و وحدت، رفع مشكلات معیشتی و همچنین اصلاح قانون انتخابات بود.

علاوه بر نشست های انتخاباتی، در دانشكده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز مناظره ای با عنوان «پیش به سوی بهارستان» با حضور زیباكلام استاد دانشگاه و قدیری ابیانه كارشناس امور دفاعی استراتژیك و دانشجویان دانشگاه برگزار و به تشریح عملكرد مجلس شورای اسلامی از دوره اول تا نهم پرداخته شد.

***استان فارس روز گذشته میزبان محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان بود كه وی در شهرستان داراب استان فارس به خلق حماسه ای دیگر در دهم اردیبهشت اشاره كرد.
منتخب مردم تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین در همایش اصلاح طلبان شیراز با بیان اینكه هیچ اختلافی بین اصلاح طلبان و جریان رقیب نیست، گفت: ائتلاف امید بالاتر از ظرفیت گفتمان اصلاحات است از این رو ما برای همیاری دولت با اعتدالیون ائتلاف كردیم و اتئلاف امید در گام اول موفق شد اكثریت خوبی در مجلس به دست آورد.
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان همچنین در همایشی در شهرستان ممسنی استان فارس تاكید كرد كه حضور یكپارچه مردم در حوزه های انتخابیه ای كه انتخابات به مرحله دوم كشیده شده است علاوه بر تاثیر جهانی سالی پر نشاط را برای سازندگی كشور رقم خواهد زد.

***نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در استان اصفهان به توافق هسته ای اشاره و آن را جنگ سخت سرداران دیپلماسی كشور نامید.
محمد رضا باهنر در شهرستان شهرضا گفت: در برجام برخی از اهداف محقق نشد كه بعضی ناشی از كم دقتی و برخی نیز از روی ناچار بود.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اقتصاد دنیا در هم تنیده شده و حوادث طبیعی و غیر طبیعی اقتصاد ملی را در معرض خطر قرارداده است.

***استان گیلان نیز میزبان دبیر حزب مردمسالاری و یكی از منتخبان مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.
دبیر حزب مردمسالاری در رشت تاكید كرد كه كار نیمه تمام هفتم اسفند را باید در دهم اردیبهشت به سرانجام رسانده و مجلس دهم با اكثریت اصلاح طلبان تشكیل شود.
كواكبیان همچنین از خانه تكانی در مجلس و لزوم تغییر تفكر در كشور سخن گفت .
الیاس حضرتی نیز در جمع حامیان امید در رشت، انتخابات را صحنه حضور مردم برای اثبات مشروعیت نظام اسلامی خواند و مجلس دهم را بازوی دولت دانست.
این منتخب مردم تهران، انتخابات را صحنه ای پر شور درجهت حضور مردم برای اثبات مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

***استان چهار محال و بختیاری نیز میزبان یكی از منتخبان مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود كه وی به اصلاح قانون انتخابات اشاره كرد.
محمود صادقی با دعوت از مردم برای حضور حداكثری در پای صندوقهای رای، ابراز امیدواری كرد كه گام دوم انتخابات مجلس دهم نیز با استواری لازم برداشته شود.
وی همچنین در ستاد انتخاباتی یكی از نامزدها در شهركرد اظهار كرد كه كرامت انسانی را نمی توان با گشت های نامحسوس بدست آورد.

***فائزه هاشمی هم در استان لرستان به داشتن مجلسی همراه با دولت تاكید كرد و گفت: مجلس نهم شورای اسلامی، یك مانع بزرگ برای دولت روحانی است زیرا برخی وزرا به دلیل اقدامات خوب و شجاعانه، توسط نمایندگان بركنار شدند.
وی بیان كرد: باید دست به دست هم داد و تجربه موفق 92 و مرحله اول انتخابات مجلس در 94 را تكرار كرد.

***دبیركل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی نیز در دانشگاه زنجان به ضرورت نظارت مردم بر نهاد قدرت اشاره كرد و گفت: در قانون اساسی تضمین های لازم برای نظارت مردم بر نهاد قدرت تعبیه شده و فصل «حقوق ملت» در آن از پیشرفته ترین قوانین دنیاست.
شكوری راد به انواع مكانیسم های نظارت مردم بر نهاد قدرت اشاره و آن را تشریح كرد.
وی همچنین در جمع شماری از اصلاح طلبان زنجان با بیان اهمیت دور دوم انتخابات برای هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا افزود: مرحله دوم تعیین كننده تفكر غالب سیاسی مجلس شورای اسلامی است، به همین دلیل باید مردم با حضور پر شور خود در پای صندوق های رای، نتیجه انتخابات را رقم بزنند.

***استان آذربایجان شرقی نیز میزبان چند فعال سیاسی بود.
دبیركل كانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آیین حمایت از نامزد لیست اصولگرایان حوزه مراغه و عجب شیر در تبریز گفت: موقع آن رسیده كه مردم ایران اسلامی، بار دیگر وحدت و یكپارچگی خود را در انتخابات دور دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشان دهند.
سیدمحمدحسینی تاكید كرد كه كشور نیازمند نمایندگانی فعال و انقلابی در مجلس شورای اسلامی است.
مهرعلیزاده فعال سیاسی و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران نیز در جمع حامیان لیست امید در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسكو،اظهار كرد كه فضای مجلس دهم باید متفاوت از مجالس قبلی باشدتا كشور دچار زیان در مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نشود.

***علی مطهری نیز در دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: مصلحت سنجی های غلط و برداشت های نادرست از جمهوری اسلامی باعث آسیب رساندن به جمهوریت نظام می شود.
به گفته وی ولایت فقیه و شورای نگهبان حافظ اسلامی بودن نظام هستند و انتخابات حافظ جمهوریت نظام است.

**حسین كمالی وزیر كار دولت سازندگی نیز در استان گلستان تاكید كرد كه برای پیشرفت و توسعه و زندگی مطلوب آحاد كشور قبل از آنكه به ثروت و دارایی های آن توجه شود ؛باید روی انتخاب درست مدیران تمركز كنیم.
وی همچنین خواستار اصلاح ساختار اقتصاد كنونی با تكیه بر اجرای برنامه های اقتصادی مبتنی بر شفافیت، مزیت و تخصص شد.

**به گزارش ایرنا، در مرحله دوم انتخابات، 136 نامزد در 55 حوزه انتخابیه در 21 استان برای بدست آوردن 68 كرسی باقیمانده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.
در مرحله نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تكلیف 222 كرسی مجلس مشخص شد.
تبلیغات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا هشت صبح پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه ادامه دارد و انتخابات 10 اردیبهشت برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین