کد خبر: ۳۶۴۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

روش عجیب قاچاقچیان برای ورود موادمخدر از زاهدان

با بسته شدن مرزهای سیستان و بلوچستان این قاچاقچیان به روش سنتی منجنیق (فلاخن) که به نوبه خود فکر بدیعی است روی آورده و موادمخدر را با این وسیله پرتاپ‌کننده از آنسوی مرز به داخل ایران انتقال می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
وی افزود: نیروهای نظامی و انتظامی بخصوص بسیج با اینگونه فعالیت‌ها برخورد می کند اما مرز ایران و افغانستان در شمال سیستان و بلوچستان بسیار وسیع است و نمی‌توان براحتی از تمام موارد جلوگیری کرد.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرزبانی این استان با تمام قدرت مرز را تحت نظر دارد و با شناسایی نقاط مختلف آن اقدام به بستن مرز کرده است.

سردار رهام بخش حبیبی بیان کرد: مرزهای سیستان و بلوچستان از طریق ایجاد دیوار مرزی، حفر گودال و سیم خاردار بسته شده‌اند و در جاهایی که امکان وجود هیچ یک از این موارد نیست گشت‌های 24 ساعته به صورت شیفتی فعالیت دارند. وی افزود: با وجود تمام تدابیر، یکی از روش‌های جدید قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر پرتاپ کردن آنها از روی موانع ایجاد شده، است.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: آنها با استفاده از آهن‌های نبشی و تیوپ تایر خودرو نوعی منجنیق ساخته که برای پرتاپ 10 کیلو موادمخدر تا فاصله یک یا 2 کیلومتری کاربرد دارد که بسیاری از این منجنیق‌ها توسط مرزبانی کشف و ضبط شده است. فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عمده کار قاچاقچیان از غروب آفتاب آغاز و تا صبحگاه ادامه دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین