آفتابنیوز : تشكري هاشمي با تاكيد بر تقويت حمل و نقل عمومي و كاهش ورود خودروهاي شخصي در سطح شهر براي كاهش ترافيك در تهران گفت: بر همين اساس ايجاد خطوط ويژه اتوبوس در بزرگراهها با عنوان خط سبز را در دستوركار قرار داديم و با بهره گيري از مطالعات انجام شده و تكميلي اولين خط در محدوده مذكور راهاندازي و بتدريج در ساير بزرگراههاي تهران گسترش مييابد.
وي گفت: با ايجاد خط ويژه در بزرگراهها بطور معمول از ورود 3 هزار خودرو به بزرگراهها جلوگيري به جاي آن 50 دستگاه اتوبوس جايگزين ميشود كه از اين طريق حدود 8 هزار مسافر با سرعت قابل قبول جابجا ميشوند.
رييس سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اين كه ايجاد خطوط ويژه در بزرگراهها هزينه زيادي را تحميل نميكند و از طريق سيستمهاي ICT قابل كنترل است، افزود: ايجاد خطوط ويژه بزرگراهي از مدرس و چمران آغاز شده و بتدريج به شكل مربع در اطراف تهران و كليه بزرگراههاي به طول 330 كيلومتر توسعه مييابد.
وي تاكيد كرد: با توجه به اين كه احداث اتوبان تقاطع غيرهمسطح در كوتاه مدت امكانپذير نيست، از سوي ديگر هزينههاي زيادي براي اين امر نياز است، لذا تا تحقق گسترش شبكه معابر، بايد با اجراي طرحهاي همچون ايجاد خط ويژه در شبكه بزرگراه، ظرفيت جابجايي مسافران افزايش يابد و افراد خودروهاي شخصي را بيرون نياورند.