کد خبر: ۳۶۴۴۴۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
وقتی اصولگرایان برای توجیه شکست اتهام تقلب می‌زنند

واکنش‌ به ادعای حدادعادل درباره دخالت دولت در انتخابات؛ اتهام‌زنی بدون سند، جرم است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات و بر مبنای قانون در انتخابات دخالت دارد، گفت: از بیان ادعاهای بی‌اساس باید پرهیز شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری با اشاره به اظهارات اخیر حداد عادل مبنی بر دخالت دولت در انتخابات اظهار داشت: ادعا که کار ساده‌ای است و هر کسی می‌تواند آن را مطرح کند، اما اگر مدرکی دارند باید ارائه کنند و از بیان حرف‌های بدون سند و مدرک پرهیز شود.

به گزارش آفتاب، او خاطر نشان کرد: دخالت دولت در انتخابات به عنوان اجرای انتخابات وجود دارد؛ یعنی دولت انتخابات را قانونی و به نحواحسن همانند مرحله اول انتخابات برگزار می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: بحمدالله انتخابات مرحله اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به‌گونه‌ای برگزار شد که نه یک مورد ناامنی داشتیم و گزارش شد و نه یک مورد به طور آشکار و بیّن، تخلف وسیع‌، تعیین کننده و تاثیرگذار وجود داشت؛ لذا همه حوزه‌های انتخابیه در مرحله اول تایید شدند و حتی یک مورد هم ابطال صندوق یا ابطال حوزه انتخابیه نداشتیم.

او گفت: در دومین مرحله انتخابات مجلس دهم نیز براساس تاکید جناب آقای روحانی رئیس جمهور و برنامه‌ریزی دقیق وزارت کشور دولت، صرفا امانت‌دار بود و سعی کرده انتخابات را با ضوابط قانونی برگزار کند؛ لذا انتخابات مرحله دوم در نهایت آرامش برگزار شد.

انصاری اضافه کرد: بنابراین دخالت دولت یعنی وزارت کشور در انتخابات به عنوان مجری انتخابات مبنای قانون است و اگر کسی خلاف این موضوع را ادعا دارد، باید دلایل و مدارک خود را نیز ارائه کند؛ طبعا در این صورت خود دولت قبل از هر کس دیگری رسیدگی‌های لازم را خواهد کرد و اگر موردی وجود داشته باشد برخوردهای لازم نیز صورت خواهد گرفت.

حدادعادل هیچ مستندی به وزارت کشور ارائه نکرده است

سخنگوی وزارت کشور گفت نیز در همین‌باره: مستندات آقای حدادعادل یا باید به بنده یا آقای وزیر یا به آقای مقیمی ارائه شود که به هیچ یک از ما ارائه نشده است. حسینعلی امیری درمورد اظهارات اخیر حداد عادل در خصوص شائبه دخالت دولت در انتخابات افزود: جواب این مسئله بسیار روشن است. شورای نگهبان بر کلیه مراحل انتخابات نظارت دارد، این یک قانون است که همه آن را پذیرفته‌اند. وظیفه شورای نگهبان هم بررسی صحت برگزاری انتخابات در حوزه‌های انتخابیه است. وقتی شورای نگهبان جهت انتخابات را در مرحله اول در کل حوزه‌های انتخابیه جز دو حوزه تایید کرد باید این را بر تمام استناد‌ها و شکایت‌ها مفروض بگیریم. یعنی به تمامی گزارش‌ها رسیدگی شده است اگر شورای نگهبان دخالت مسئولان را در امر انتخابات مستند و محکم می‌رسید تعارف نداشت و صحت انتخابات را در آن حوزه‌ها تایید نمی‌کرد.

حدادعادل مستنداتش را ارائه کند

امیری یاد آور شد: در دوره‌های گذشته که من هم عضو شورای نگهبان بودم مواردی بود و گزارش‌هایی می‌آمد. شورای نگهبان آن را بررسی می‌کرد که این گزارش‌ها وارد است یا خیر در صورت وارد بودن انتخابات را ابطال می‌کرد، بنابراین ضمن احترام زیاد برای حدادعادل می‌گویم اگر مستند و اسنادی وجود دارد. اگر این مستندات مربوط به مرحله اول بوده قاعدتاً باید آن را به شورای نگهبان داده باشند.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: با یکی از اعضای شورای نگهبان صحبت کردم و گفتند در مرحله اول گزارش‌هایی به دستشان رسیده در این مرحله هم ما تاکید زیادی بر بی‌طرفی مجریان داریم در ۱۰ منطقه ۱۸۰۰ فرماندار، بخشدار و مجری انتخابات را جمع کرد‌ه‌ایم و اعضای ستاد انتخابات با آن‌ها صحبت کردند، جلساتی گذاشتند یکی از مسائلی که روی آن در این جلسات بسیار تاکید شد بی‌طرفی مجریان انتخابات بود. حتی اگر گزارش‌های بدون مستند نیز به ما رسیده باشد بلافاصله با استاندار و یا فرماندار مربوطه صحبت کرده و آن را پیگیری کردیم.

حضور من از شورای نگهبان در وزارت کشور موید فراجناحی بودن دولت روحانی است

امیری تاکید کرد: برای ما واقعاً اصل بر بی‌طرفی است. وزارت کشور و دولت هیچ نظری ندارند که در این انتخابات جریانی پیروز شود یا جریانی شکست بخورد. دولت آقای روحانی فراجناحی است همانطور که می‌بینید در دولت نیز از نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرا حضور دارند. در بین استانداران هم به همین نحو است حضور من از شورای نگهبان در وزارت کشور هم موید همین مسئله است که دولت روحانی فراجناحی است.ضمن احترام به حداد عادل می‌گویم اگر مستنداتی دارد به ما بدهد و مطمئن باشد که به آن رسیدگی خواهد شد.

معاونت حقوقی در صورت لزوم تهمت‌ها به دولت را پیگیری می‌کند

امیری در پاسخ به این سوال که آیا دولت این تهمت حداد عادل را پیگیری قانونی خواهد کرد یا خیر گفت: دولت از جهت حقوقی تعریف خاص خود را دارد اگر معنی دولت هیات وزیران است معاونت حقوقی رئیس جمهور باید پاسخ این مطلب را بدهد. حوزه بنده وزارت کشور است ما در وزارت کشور آنقدر کارمان زیاد است که بنا هم نداریم به حاشیه‌ها بپردازیم. علاوه بر این همه مسائل را به وادی برخوردهای قضایی بردن خیلی به صلاح نیست. کار سیاسی از این مسائل هم دارد این مسئله از نظر ما خیلی مهم نیست و ما به کار خودمان اطمینان داریم.

حدادعادل هیچ مستندی به وزارت کشور ارائه نکرده است

او در پاسخ به این سوال که حداد عادل گفته مستندات خود را به وزارت کشور ارائه کرده است، گفت: مستندات یا باید به آقای وزیر یا به آقای مقیمی و یا به بنده ارائه شود که به هیچ یک از ما ارائه نشده است. باز هم می‌گویم آقای حداد اگر مستنداتی دارند به ما بدهند و تردید نداشته باشند که حتماً پیگیری می‌کنیم. البته ممکن است مستندات خود را به شورای نگهبان داده باشند. مسولیت استانداران و فرمانداران با وزارت کشور است کما اینکه آقای ره‌پی تاکنون با من تماس گرفته و گفته به فلان استاندار خود تذکر بدهید. مدتی پیش مجدداً آقای توکلی با من تماس گرفت و تاکید کرد به فلان فرد در شهرستان تذکر بدهید که بی‌طرفی خود را حفظ کند ما هم این کار را انجام دادیم.با توجه به اینکه مسئولیت فرمانداران و بخشداران اجرای انتخابات است قاعدتاً باید مستندات مربوطه را به ما بدهند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است. برای ما این موضوع در فضای سیاسی قابل درک است.

 اتهام‌زنی بدون سند، جرم است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس هم در واکنش به ادعای اخیر حدادعادل مبنی بر دخالت دولت در انتخابات گفت: اگر قرار باشد به هر نوعی اتهام زنی کنیم و سند هم ارائه ندهیم که همه زیر سؤال می روند. کاظم جلالی با اشاره به اظهارات اخیر حداد عادل مبنی بر دخالت دولت در انتخابات، اظهار داشت:‌ فکر می کنم موضعی که خود وزارت کشور در این خصوص اعلام کرد، موضعی حکیمانه بود که اگر کسانی سند و مدرکی مبنی بر دخالت دولت در انتخابات دارند، قاعدتا باید آن را به مراجع نظارتی مثل شورای نگهبان یا خود دولت و وزارت کشور ارائه کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار باشد به هر نوعی اتهام‌زنی کنیم و سند هم ارائه ندهیم که همه زیر سؤال می‌روند و کاری خلاف قانون است، لذا به نظر می‌رسد کلی‌گویی این‌چنینی مناسب نیست. بهتر این است که اگر کسی سند و مدرکی دارد، ادعاهای خود را بر همان اساس مطرح کند و الا نباید بدون سند و مدرک و به هر بهانه‌ای اتهام‌زنی کنیم، چرا‌که اصلا درست نیست.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
14
حال كه راي نياورده مي گويد تقلب شده رای نداشتی باور کن
مسلمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
1
جناب انصاری انچه جرمه برای ماست
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
4
باسلام به قول بچه گیامون باختن گریه نداره و.......
حسین
|
United States of America
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
3
سلام.متاسفانه وضعیت وعملکرد جریانتان در مجلس راندیدید ولی ملت شریف ایران انرادیدندوهنوز این ملت رانشناختیدبرای فرافکنی متوسل به روش نخ نماشده روی اوردید.
حمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
4
هر کاری کرید که اصللاح طلب ها و مردم را بی رنگ کنید ولیکن این شما بودید که.......
مهدی
|
United States of America
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
1
گناه داره .یه کاری براش بکنید.مثل ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
2
آن موقع که سر مسندی بودید اعمالتان را مرد م رصد می کردند
کاظم اصلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
4
حتی به طنز هم حرام لقمه گفتن به شخصی، خارج از ادب و فرهنگ است و در قبال ملت فهیم ایران بی پاسخ نمی ماند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
3
ایشان به جرم گفتن این حرف باید در منرل حصر شوند و سر فرصت واژه سازی کنند
شهروند
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
1
خيلي عجيب است كه ايشان پس از گذشت بيش از دو ماه از انتخابات به اين نتيجه رسيده اند البته تقصيري ندارند كلا طرز فكر ايشان اينطوري است حالا كه در انتخابات راي نياورده اين حرف را مي زنه ............ جاي سئوال دارد كه از آقاي حداد پرسيده شود دخالت دولتي يعني ..........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
1
حداد عادل جان رای نیاوردی دیگه بهونه نیار .....
حالا بمیری تدریس فلسفه می کنی و مرکز پژوهش و هزارجای دیگه ......
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
1
با سلام
ضمن تبریک به راهیافتگان به مجلس شورای اسلامی امیدواریم که نمایندگان در جهت منافع ملی قدم بردارند واز تفرقه در جامعه دوری نمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
0
حصرش کنید تا فتنه درست نکرده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین