کد خبر: ۳۶۴۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶

85 درصد لوازم خانگی داخلی مونتاژند

عضو انجمن صنایع لوازم خانگی اعلام کرد: 85 درصد لوازم خانگی تولید داخل اعم از یخچال، ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، مایکرو ویو، تلویزیون و... مونتاژ است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدحسن قهاری با طرح این پرسش که چرا باید برای 20 سال بازار ما به شکلی بلامنازع در اختیار برندهای کره‌ای باشد، افزود: چرا این برندها پس 20 سال هنوز در راستای انتقال فناوری و تجهیزات و ماشین‌آلات تولید قطعات مورد نیاز قدمی برنداشته‌اند؟ زیرا انتقال فناوری از سودشان می‌کاهد، زیرا با واردات به‌صورت SKD (قطعات نیمه‌منفصل) و CKD (قطعات کاملا منفصل) تعرفه 85 درصدی واردات را دور می‌زنند و با تعرفه 35 درصد و 15 درصد کالایشان را وارد می‌کنند.

وی با اشاره به نتایج برجام برای صنایع داخلی گفت: ما با ایتالیایی‌ها و در درجه اول برندی که تا پیش از این با آن همکاری داشتیم، مذاکره کردیم اما وقتی دیدیم که شرط ما را برای داخلی‌سازی محصول در ایران نمی‌پذیرد، به سراغ گزینه‌های بعدی رفتیم و یک شرکت ایتالیایی دیگر پذیرفت که ظرف یک‌سال تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات تولید قطعات مورد نیاز تولید را به ایران منتقل کند.

به گفته قهاری، توجه به تولید داخل مزیتی است که علاوه بر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی انبوه را به دنبال دارد و اگر با توسعه کیفی همراه شود، صنایع کشور را از مستعمرگی برندهای خارجی نیز نجات خواهد داد.

به گزارش پول‌نیوز، وی بر ضرورت هدف‌گذاری صادراتی برای لوازم خانگی تولید ایران تاکید کرد و گفت: برای ورود به بازارهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق، لبنان و سوریه باید برنامه‌ریزی جدی داشت. چرا بازار عراق باید دست کره‌ای‌ها، ترک‌ها و چینی‌ها باشد؟

عضو انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: جایگزینی تولید واقعی با مونتاژ 90 درصد اشتغال بیشتر و 40 درصد ارزش افزوده بیشتر به همراه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین