کد خبر: ۳۶۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۴ - ۲۰:۳۰

موضع ایران در قبال تهدیدات قوی است

آفتاب‌‌نیوز : در این راستا خبرگزاری رویترز در مقابل تصمیم ایران به هشدارهای مقامات اروپا و آمریکا اشاره کرده است. محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیز در مصاحبه ای تلویزیونی گفته است:‌دنیا صبرش را در مقابل ایران از دست می دهد.
این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی هسته ای از ایران خواسته است اطلاعات بیشتری را در مورد تصمیم خود در اختیار آژانس قرار دهد. یک سخنگوی آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفته است: ما دو نامه از ایران دریافت کرده ایم، اما هنوز سوالاتی اساسی باقی مانده است و آژانس به اطلاعات بیشتری نیاز دارد.
رویترز همچنین می افزاید: اگر ایران به تقاضای آژانس بین المللی انرژی هسته ای توجه نکند، از سرگیری تحقیقات هسته ای به تاخیر می افتد.
ایران به طور روشن جزئیات فعالیت هایی را که می خواهد آغاز کند اعلام نکرده است. دیپلمات ها و تحلیلگران می گویند تحقیق و توسعه هسته ای شامل برخی آزمایش های آزمایشگاهی غنی سازی اورانیوم و مونتاژ دستگاه های سانتریفیوژ می باشد و این بدان معنی است که تمام فعالیت های هسته ای ایران دوباره از سرگرفته می شود، البته غیر از غنی سازی اورانیوم در تاسیسات نطنز.
رویترز به نقل از دیپلمات های نزدیک به آژانس بین المللی انرژی هسته ای می نویسد اگر ایران همچنان به جلو برود و تحقیق و توسعه هسته ای را از سر بگیرد،‌ فورا گزارشی به اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای فرستاده می شود و پس از آن در مورد تشکیل جلسه ای با حضور تمام کشورهای عضو آژانس تصمیم گیری می شود. این جلسه می تواند منجر به تصمیم در مورد ارجاع ایران به شورای امنیت، شود.
رویترز در پایان می نویسد:‌ تحلیلگران معتقدند ایران مطمئن است که می تواند از تحریم ها جان سالم به در ببرد و به علت بالا بودن قیمت نفت و بی ثباتی در کشور همسایه ایران یعنی عراق، خود را در موضع قوی می بیند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین