کد خبر: ۳۶۴۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

محمد بحرانی: «جناب خان» محصول یک کار تیمی است

جشن سالانه انجمن نمایشگران عروسکی و انجمن چهره پردازان خانه تئاتر برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : جشن سالانه انجمن نمایشگران عروسکی و انجمن چهره پردازان خانه تئاتر، شنبه 11 اردیبهشت در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش فارس، در ابتدای مراسم انجمن نمایشگران عروسکی، هنگامه مفید حضور اعضای این انجمن در خانه هنرمندان ایران را نشانه اتحاد و همبستگی دانست و گفت: انجمن نمایشگران عروسکی پایه های محکمی دارد و هنرمندان عضو این انجمن با دوراندیشی توانسته اند ارکان آن را استوار سازند. باید بدانیم عضویت در صنف صرفا به معنای داشتن دفترچه بیمه نیست؛ باید بکوشیم بنای انجمن متروکه نشود، چرا که اقتدار انجمن منوط به حضور اعضای آن است.

در ادامه و پس از پخش کلیپی از هنریک یورکفسکی، استاد این عرصه که در سال 2016 چشم از جهان فروبست، زهره بهروزی نیا دقایقی در خصوص فعالیت های وی سخن گفت و حاضران نیز به احترام او یک دقیقه سکوت کردند. سپس سما محسنی اردهالی پیام سال 2016 انجمن جهانی را قرائت کرد و پس از آن گروه موسیقی story tellers به اجرای زنده برای حاضران پرداختند.

یکی دیگر از بخش های این مراسم، تقدیر از تیم عروسکی «جناب خان» بود. در این بخش محمد بحرانی ضمن دشوار توصیف کردن کار در عرصه کودک و نمایش عروسکی گفت: «جناب خان» محصول یک کار تیمی است. من خود در گرایش بازیگری تحصیل کرده ام اما افرادی مانند مریم سعادت و محمد اعلمی این امکان را فراهم کردند که به خانواده نمایشگران عروسکی راه پیدا کنم.

در این مراسم همچنین از علی اعتصامی فر و زهرا شهیدی با اهدا لوح تقدیر، قدردانی شد. مدالیوم خانه تئاتر نیز به پوپک عظیم پور تعلق گرفت. در این بخش نیز امیر سلطان احمدی برای قدردانی از زحمات عظیم پور، به اجرای زنده بر روی صحنه پرداخت.

در جشن انجمن چهره پردازان خانه تئاتر نیز، ابتدا مهدی محمدی بیانیه انجمن را قرائت کرد؛ وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه پس از 34 سال انجمن توانست در جشنواره تئاتر فجر به جایگاه خود دست پیدا کند، از فعالیت های انجمن چهره پردازان در سال گذشته و همین طور برنامه های پیش روی آن سخن گفت.

در ادامه این مراسم با حضور عبدالله اسکندری و مهدی محمدی، از ماریا حاجیها به عنوان برنده جایزه بخش بین الملل چهره پردازی تئاتر فجر در سال 94 تقدیر به عمل آمد. حاجیها طی سخنانی کوتاه، جایگاه این انجمن را فراتر از آنچه تاکنون بوده توصیف کرد و از نادیده گرفتن نقش هنرمندان چهره پرداز در عرصه تئاتر، انتقاد کرد. عبدالله اسکندری نیز گریمورهای تئاتر و سینما را اعضای یک خانواده نامید و گفت: خوب است یادی کنیم از مهین میهن که گریم تئاتر ایران را دگرگون کرد و آن را به سطحی جهان ارتقا داد. اکنون از دیدن کار جوانان در این عرصه از ته دل لذت می برم و خوشحالم که به این درجه از رشد رسیده اند. فراموش نکنیم که گریمورهای سینما خواهند رفت چرا که تکنولوژی جایگزین آنها خود شد، اما گریمورهای تئاتر تا همیشه در این عرصه حضور خواهند داشت.

در بخش بعدی این مراسم با حضور افسانه قلی زاده و مهدی محمدی، به دانشجویان فعال انجمن و همینطور آوازه جواهریان عکاس انجمن لوح تقدیر اهدا شد. پس از آن از یوحنا حکیمی به پاس زحمات فراوان در این عرصه و کسب نشان درجه یک هنری، تقدیر و تشکر شد. در پایان نیز با حضور اعضای هیات مدیره انجمن چهره پردازان، جوایز سال به برگزیدگان تقدیم شد؛ جایزه بهترین طراحی چهره پردازی به عاطفه ابیضی تعلق گرفت، بهاره اسدی و بهمن صنیعی نیز برنده جایزه بهترین اجرای چهره پردازی سال شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین