کد خبر: ۳۶۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۴ - ۲۰:۱۳

روسیه ادامه روند مذاکرات با ایران را بهترین گزینه دانست

آفتاب‌‌نیوز :

برناما ( خبرگزاری مالزی) با اشاره به گزارشی که از سوی دفتر رسانه ای وزارت خارجه منتشر شده می نویسد: متکی، وزیر خارجه ایران از مذاکرات دو جانبه، روسیه اظهار رضایت کرده و ارتباطات ایران و روسیه را همواره سازنده و مثبت ارزیابی کرده است. متکی همچنین گفته است: رهیافت روسیه در مورد فعالیت های هسته ای ایران همیشه بر اساس حل مساله در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی هسته ای بوده است.
وی در مورد طرح پیشنهادی روسیه گفته است: ایران جزئیات طرح روسیه را بررسی می کند و سپس پیشنهادها و دیدگاه های خود را در این ارتباط بیان می کند.
وزیر خارجه ایران همچنین گفته است: تحقیقات هسته ای ایران جدا از برنامه غنی سازی است.
کیسلیکا معاون وزیر خارجه روسیه نیز به ادامه مذاکرات ایران و روسیه اشاره کرده و اظهار امیدواری کرده است که به جای ارجاع به شورای امنیت سازمان ملل، از طریق مذاکرات جانشین های بهتری انتخاب شود. وی می افزاید: روسیه همیشه تقدم را به مذاکره داده تا مواجهه.
معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که مذاکرات بین ایران و روسیه در مورد موضوعات هسته ای می تواند بر اساس گرایش تدریجی و بنیادی نسبت به سازمان دهی تمام جزئیات برنامه هسته ای ایران صورت بگیرد.
وی با تاکید بر حق ایران برای دستیابی به تکنولوژی صلح آمیز هسته ای گفت: ما این حق ایران را در راستای تعهداتش نسبت به ادامه برنامه صلح آمیز هسته ای مورد تایید قرار می دهیم و معتقدیم که ادامه روند مذاکرات با طرف های مختلف از سوی ایران بهترین گزینه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین