کد خبر: ۳۶۴۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
سبحانی‌نیا:

برجام زمینه حضور رئیس‌جمهور کره جنوبی در ایران را هموار کرد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اهمیت سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی به ایران گفت:‌ در این خصوص قطعا برجام راه را هموار کرده و حضور وی می‌تواند متاثر از این مسأله باشد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «روابط ما با کره جنوبی به طور کلی در دوره‌های مختلف رابطه نسبتا خوبی است» گفت:‌ به هر حال حضور رئیس‌جمهور کره جنوبی برای نخستین بار بعد از 37 سال می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. ضمن اینکه هیأت تجاری و اقتصادی که همراه وی به ایران آمده‌اند نشان دهنده آمادگی آن‌ها برای ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه روابط تجاری، اقتصادی و صنعتی است.

وی با اشاره به ابعاد سیاسی این سفر و اهمیت آن گفت:‌ ایران و کره جنوبی به عنوان دو کشور آسیایی مشترکات زیادی با یکدیگر دارند؛ هم در مسائل آسیا و هم در مسائل خاورمیانه. به هر حال این همکاری می‌تواند به مقابله با افراطی‌گری،‌ تندروی،‌ مسائل تروریستی و ... کمک کند و این‌ها همه چیزهایی است که کره جنوبی هم در این زمینه با ما مشترکاتی دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به این‌که «مسأله برجام توانسته این گونه روابط و زمینه‌ها را هموار کند» گفت: البته مشخص است در رابطه با تحریم‌ها و روابطی که این کشورها با آمریکا و غرب دارند برای آمدن به ایران محدودیت داشته است. اما الان برجام راه را تقریبا هموار کرده است.

سبحانی‌نیا در پایان تاکید کرد: حضور رئیس‌جمهور کره جنوبی می‌تواند متاثر از این مسأله باشد و به رفع مشکلات و موانعی که وجود داشته کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین