کد خبر: ۳۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۸:۱۸
فرستاده ویژه اروپا

چهره ايران در خارج از كشور مخدوش مي‌شود

آفتاب‌‌نیوز : نماينده آباده در جمع خبرنگاران پارلماني درباره ديدارش با «آنجليكا بر» رييس گروه روابط پارلمان اروپا با ايران تصريح كرد: وي به دنبال مذاكره با مسوولان ايراني در مورد حقوق بشر و نگاه مجلس هفتم به همكاريهاي بين‌المللي، مسايل هسته‌اي و انتخابات رياست جمهوري بود. 
محمدي افزود: به دليل عدم وجود حكم مرگ براي بزهكاران، قاتلان و جنايتكاران اين مساله مورد بحث قرار گرفت و ما براي خانم «بر» تشريح كرديم كه رعايت احكام اسلامي ضروري است و رعايت حقوق آزادي‌هاي سياسي نشان و كرامت انساني در چارچوب قانون اساسي جمهوري اسلامي محترم و لازم‌الاجرا است.
وي اظهار داشت: چنانچه مواردي از نقض حقوق بشر به ما گزارش شودما هم به عنوان دولت و حاكميت با حساسيت خاص آن را دنبال مي‌كنيم و ما حاضريم اشكالاتي را كه در اين رابطه وجود دارد با گفت و گو برطرف كنيم. 

نايب رييس كميسيون امنيت ملي تصريح كرد: «بر» تاكيد كرد كه از حقوق بشر و نحوه اجراي آن بعضا به عنوان استاندارد دوگانه استفاده مي‌شود اما پارلمان اروپا مايل به درك واقعيت است. 

نماينده آباده تاكيد كرد: خانم «بر» از ديدار خود با مقامات قضايي و وزارت امور خارجه ابراز رضايت كرده و درباره مسايل و احكام اسلامي به ويژه درباره احكام اعدام توضيحات خوبي ارايه گرديد و حتي نمونه‌هايي نظير كودك آزاري و قتل 25 كودك «بيجه» و اينكه طناب دار توسط مادر يكي از كودكان به گردن قاتل آويخته شد ارايه گرديد كه اين به دليل اينكه جامعه اسلامي بر اساس احكام اسلامي عمل مي‌كند و قانون بايد به خواست مردم پاسخ دهد تا بزهكاري، نا امني و تجاوز به حقوق به خصوص ويژه زنان و كودكان در جامعه خاتمه پيدا كند. 

محمدي افزود: در اين ديدار درباره مسايل هسته‌اي ايران نيز مذاكره شد وي در خصوص استفاده صلح‌آميز ايران از انرژي هسته‌اي نظر مثبت داشت و معتقد بود كه بايد اطمينان‌ها و اعتماد‌هاي لازم را در چارچوب گفت و گو براي مشاركت و همكاري در مسايل امنيتي در نظر داشت.

وي اظهار داشت: در خصوص بحث شكنجه نيز گفت‌وگو‌هايي صورت گرفت و خانم «بر» در خصوص اعمال شكنجه نسبت به زندانيان انتقاداتي را مطرح كرد اما مورد شخصي براي ارايه و بررسي ارايه نكرد. فقط طرح اينگونه مباحث پارلمان اروپا را در موضعگيري قرار مي‌داد.

نماينده آباده مي‌گفت: در ديدار با خانم «بر» همچنين موضوع سياست‌هاي آمريكا درباره تروريست‌هايي كه به خارج از كشور پناهنده مي‌شوند كه براي بد جلوه دادن چهره ايران فعاليت مي‌كنند نيز اشاره شد و اعلام شد كه هر موردي كه به‌طور مشخص به مجلس اعلام شود مورد بررسي دقيق قرار خواهد گرفت.
نايب رييس كميسيون امنيت تصريح كرد: در اين ديدار اشاره شد كه ما مايليم پارلمان اروپا نيز بر اساس واقعيت، اسناد و مدارك قطعنامه‌هاي خود را طبق حرفهاي مخالفين ملت‌ها صادر كنند.
محمدي تاكيد كرد: وي قرار است با رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز ديدار و گفت‌وگو نمايد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین