کد خبر: ۳۶۵۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
ادیب:

احتمال تعمیم بدعت خطرناک شورای نگهبان، به انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد

یک عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با طرح این سؤال که نقش مردم در مسئله خانم خالقی که به او رأی داده‌اند چه می‌شود؟ گفت: اگر کسی سنت غلطی را باب گذاشت بعید نیست که آن سنت غلط دوباره تکرار شود، بنابراین بهتر است که اصلا این بدعت و سنت‌های غلط آغاز نشود.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام و المسلمین مسعود ادیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به اظهارات مطرح شده در خصوص وضعیت مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در انتخابات مجلس دهم که راهیابی قطعی او به مجلس شورای اسلامی پس از مطرح شدن نظر شورای نگهبان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است، اظهار داشت: بنده به شخصه خانم خالقی را نمی‌شناسم، اما اگر در قانون پیش بینی شده که بر فرض وجود اشکالی در یکی از منتخبان مردم، خود مجلس شورای اسلامی باید تحت عنوان بررسی اعتبار نامه منتخبان اظهار نظر کنند، دیگر جایی ندارد که شورای نگهبان در این موضوع ورود کند چون قانون این موضوع را مشخص کرده است.

وی افزود: گاهی مطرح می‌شود که شورای نگهبان گفته ما مطمئن نیستیم که مجلس دهم این کار را بکند پس ما خودمان به این کار اقدام می‌کنیم که باید گفت: این نوع اظهار نظر و این اقدام بر اساس این ذهنیت، بسیار نگران کننده‌تر و خطرناک‌تر است.

این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر بنا باشد که هر بار ما احساس نگرانی کنیم به هر موضوعی ورود کنیم و خودمان موضوعات را تعیین کنیم، این سؤال پیش می‌آید که پس نقش مردم چه می‌شود؟ و همین طور نقش قانون چه می‌شود؟

وی با بیان اینکه در مورد موضوع خانم خالقی یا هر موضوع دیگری باید به راه‌های قانونی رجوع کرد، گفت: اگر بنا باشد که در این موضوع که فردی پس از گرفتن رأی مردم در انتخابات مجلس، با مانع روبرو شود، در انتخابات ریاست جمهوری هم امکان دارد که هر اتفاقی رخ دهد چرا که اگر کسی سنت غلطی را باب گذاشت بعید نیست که آن سنت غلط دوباره تکرار شود، بنابراین بهتر است که اصلا این بدعت و سنت‌های غلط آغاز نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین