کد خبر: ۳۶۵۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

گروه افراطی دولت اسلامی بنگلادش در سنگاپور متلاشی شد/ بازداشت 8 تروریست

سنگاپور روز سه شنبه از بازداشت هشت افراط گرای بنگلادشی وابسته به گروه 'دولت اسلامی بنگلادش' توسط نیروهای امنیتی این دولت – شهر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت كشور سنگاپور در بیانیه ای تصریح كرد هفت نفر از این بنگلادشی ها كه تحت عنوان قانون امنیت داخلی بازداشت شده اند دارای مجوز كار بوده و همگی در صنایع ساخت وساز و دریایی سنگاپور فعالیت می كردند.

سنگاپور دی ماه سال گذشته نیز 27 بنگلادشی دیگر شاغل در این كشور را به اتهام تلاش برای فعالیت های تروریستی و افراط گرایی در خاورمیانه و بنگلادش بازداشت كرد و 26 نفر از آنها را به بنگلادش بازگرداند.

وزارت كشور سنگاپور اعلام كرد كه این 8 افراط گرای بنگلادشی ماه آوریل گذشته بازداشت شدند.
این افراد عضو یك گروه مخفی به رهبری 'رحمان میزانور' هستند كه ماه مارس امسال گروه 'دولت اسلامی بنگلادش' (ISB) را تاسیس كرد.

'رحمان میزانور' 31 ساله نیز جزو افراد بازداشتی در سنگاپور است.
این افراد قصد داشتند پس از بازگشت به بنگلادش برای سرنگونی دولت این كشور اقدام كنند.
وزارت كشور سنگاپور اعلام كرد این افراد هدف خود را ایجاد یك دولت به اصطلاح اسلامی در بنگلادش و تحت 'خلافت داعش' اعلام كردند.

وزارت كشور سنگاپور در این بیانیه كه در تارنمای این وزارتخانه قرار گرفت با استناد به تحقیقات انجام شده اعلام كرد این گروه بنگلادشی چند هدف را برای حمله احتمالی در كشورشان شناسایی كرده بود.

در یك سند كه از 'رحمان میزانور' بدست آمده نشان می دهد وی تاكید كرده است 'برای مبارزه و جهاد'، لیستی از مقامات دولت بنگلادش و نظامی كه می توانند مورد حمله قرار گیرند، مورد نیاز است.

این گروه افراط گرای بنگلادشی در سنگاپور همچنین در تلاش برای جذب نیرو برای گروه تكفیری داعش بوده است.

اعضای گروه 'دولت اسلامی بنگلادش' برای جذب سایر اتباع بنگلادشی كه در سنگاپور فعالیت می كردند به منظور توسعه گروه و جمع آوری پول برای خرید سلاح گرم و انجام حملات تروریستی برنامه ریزی شده در بنگلادش اقدام كرده و مقداری پول از اعضای آن كشف و ضبط شده است.

وزارت كشور سنگاپور این گروه را به دلیل حمایت از گروه تكفیری داعش و آمادگی برای استفاده از خشونت در خارج از كشور یك نگرانی امنیتی برای این دولت – شهر دانست.

علاوه بر این 8 نفر مقام های امنیتی سنگاپور 5 بنگلادشی دیگر را نیز تحت قانون امنیت داخلی مورد بررسی قرار داده و پس از اینكه تحقیقات نشان داد آنها با گروه 'دولت اسلامی بنگلادش' درگیر نبودند به بنگلادش بازگردانده شدند.

27 بنگلادشی كه سال گذشته در سنگاپور بازداشت شدند نیز از تفكرات 'انور العولقی' فرد آمریكایی – یمنی مرتبط با القاعده پیروی می كردند. این تروریست سال 2011 در یمن به هلاكت رسید.
افراط گرایان بنگلادش و حامیان داعش در این كشور تاكنون چند استاد دانشگاه، وبلاگ‌ نویس و فعال مدنی را به قتل رسانده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین