کد خبر: ۳۶۵۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

اختراع چرخی که دوچرخه را برقی می‌کند

شرکت ژئو اوربیتال به همت صاحب مخترعش توانسته چرخی اختراع کند که روی اغلب انواع دوچرخه قابل نصب است و دوچرخه را به یک دوچرخه الکتریکی تبدیل می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از Engaget، بیش از یک دهه از ساخته شدن نخستین دوچرخه‌های الکتریکی می‌گذرد و انواع مختلفی از وسایل که با دو چرخ و به وسیله نیروی الکتریسیته و موتور الکتریکی حرکت می‌کنند هم در بازار موجود هستند اما ورد جادویی که بتواند یک دوچرخه معمولی را به دوچرخه الکتریکی تبدیل کند، تازه خوانده شده است.

بنیانگذار شرکت ژئواوربیتال که خود سابقه کار در شرکت‌های فورد و SpaceX را دارد، اختراع تازه‌ای را ثبت و رونمایی کرده که یک راه حل جادویی محسوب می‌شود. هر دو شرکت فورد و اسپیس‌اکس چیزهایی درباره جابه‌جایی پیشرفته و تکنولوژی‌های نو در این عرصه می‌دانند اما هیچ‌کدام تا به حال چرخ را دوباره اختراع نکرده‌اند.

چرخ ساخته شده در ژئو اوربیتال، روی هر دوچرخه‌ای که چرخ 26، 28 یا 29 اینچی یا حجم 700 سی‌سی داشته باشد، قابل نصب است و می‌تواند سرعت دوچرخه شما را از حدود 30 کیلومتر در ساعت به حدود 80 کیلومتر در ساعت افزایش دهد.

این چرخ بسیار جالب، با استفاده از یک باتری لیتیومی و یک اتصال USB به دوچرخه‌سوار اجازه می‌دهد که حین سواری، ابزارهای خود مانند گوشی تلفن را شارژ کند.

وقتی رکاب می‌زنید یا در سرپایینی حرکت می‌کنید، چرخ خود را شارژ می‌کند و بعد در جایی که نیاز باشد به کمک نیروی رکاب‌زنی شما می‌آید. البته تمامی این شگفتی‌ها و مزایا هزینه‌هایی نیز دارد.

نخستین هزینه به وزن چرخ باز می‌گردد. چرخ‌های جلو معمولی بین 1/5 تا 3 کیلوگرم وزن دارند در حالی که چرخژئواوربیتال بسته به نوع و مدل آن بین 5 تا 6/5 کیلوگرم وزن خواهد داشت. البته باید درنظر بگیریم که این چرخ با بهره‌گیری از لاستیک فومی خاص خود، هرگز پنچر نخواهد شد.
منبع: آنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین