کد خبر: ۳۶۵۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

ادامه چانه زنی تهران و دهلی بر سر نرخ خوراك واحدهای پتروشیمی/تكذیب انصراف هندی ها از سرمایه گذاری در چابهار

مدیر كنترل تولید شركت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینكه مذاكره با هند درباره نرخ خوراك مجتمع های پتروشیمی چابهار ادامه دارد، گفت: ایران به هندی ها پاسخ منفی نداده و آنها از این پروژه انصراف نداده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
«علی محمد بساق زاده»درباره آخرین وضعیت مذاكره با هندی ها برای ساخت واحدهای پتروشیمی در چابهار، افزود: مذاكره با هندی ها همچنان ادامه دارد و آنها برای سرمایه گذاری در واحدهای اوره و آمونیاك برای تولید كود كشاورزی تمایل زیادی دارند.

مدیر كنترل تولید شركت ملی صنایع پتروشیمی به نیاز گسترده هند به كود اوره اشاره كرد و ادامه داد: وجود خوراگ گاز و فاصله نزدیك چابهار به هند، سبب تمایل آنها به سرمایه گذاری در این منطقه شده است.

وی درباره پیشنهاد هندی ها برای دریافت خوراك ارزان پتروشیمی و مخالفت ایران با درخواست هندی ها، گفت: نرخ خوراك بر اساس فرمولی كه وزارت نفت ابلاغ كرده، تعیین می شود.

مدیر كنترل تولید شركت ملی صنایع پتروشیمی اضافه كرد: ایران نظر قطعی خود درباره نرخ خوراك رااعلام كرده و هندی ها باید بررسی كرده و پاسخ دهند.

وی درباره ساخت زنجیره های تكمیلی صنعت پتروشیمی توسط هندی ها در چابهار، گفت: برای فاز یك پتروشیمی چابهار، دو واحد آمونیاك و دو واحد متانول و همچنین برای فاز دوم نیز دو واحد آمونیاك و دو واحد متانول تعریف شده است؛ هندی ها تمایل خود برای سرمایه گذاری در واحد تولید اوره و آمونیاك را اعلام كرده اند.

به گزارش ایرنا، به تازگی در برخی رسانه ها این ادعا مطرح شده بود كه ایران با پیشنهاد هندی ها برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی چابهار مخالفت كرده است آن هم به این دلیل كه هندی ها دریافت نرخ خوراك ارزان در حد 3.5 تا 4 سنت را مطرح كرده بودند.

سواحل ایران در دریای عمان به دلیل نزدیكی به هند و هزینه حمل و نقل كمتر نسبت به دیگر بخش های كشورمان برای سرمایه گذاران هندی صنعت پتروشیمی بسیار جذاب است.

به گزارش ایرنا،‌بندر چابهار و منطقه مكران قرار است با سرمایه گذاری 10 تا 12 میلیارد دلاری پس از عسلویه و بندر ماهشهر به سومین قطب تولید محصولات پتروشیمی ایران تبدیل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین