کد خبر: ۳۶۶۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

کمپانی «لیفت» تا سال آینده بدون راننده می‌شود

جنرال موتورز قرار است با همکاری کمپانی خودروسازی «لیفت» تا سال آینده تاکسی برقی بدون راننده را مورد آزمایش قرار دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از تایم، به گفته مدیر اجرایی کمپانی «لیفت»، جنرال موتورز با همکاری «لیفت» قرار است در عرض یک سال خودروی برقی بدون راننده «شورلت بولت» را به بوته آزمایش بگذارد.

کمپانی خودروسازی جنرال موتورز برای پیشبرد این طرح حدود 500 میلیون دلار در «لیفت» سرمایه‌گذاری کرده است. فناوری به کار رفته در این خودرو به خودروسازی «کروز» وابسته است که جنرال موتورز قرار است به زودی آن را خریداری کند.

آزمایش تاکسی بدون راننده چالش مستقیمی برای نرم‌افزار «اوبر» محسوب می‌شود. این شرکت حمل و نقل به طور اختصاصی مرکزی برای آزمایش خودروهای بدون راننده خود دارد و قرار است تا سال 2020 خودروهای بدون راننده خود را روانه بازار کند. آزمایش خودروی بدون راننده کمپانی «لیفت» در شهری انجام می‌شود که هنوز در خبرها نامی از آن فاش نشده است. این آزمایش همچنین با مسافران واقعی انجام می‌شود که داخل خودروی بدون راننده می‌نشینند. نرم‌افزار Lyft که داخل خودروی بدون راننده تعبیه می‌شود، به مسافران اجازه می‌دهد که فقط سرویس راننده را انتخاب کنند.

مدیر محصولات کمپانی «لیفت» اعلام کرده است: «ما با بررسی فناوری خودروهای بدون راننده بین کمپانی‌های کروز و جنرال موتورز و بعد از نتیجه‌گیری نهایی اقدام به تولید خودروی بدون راننده خود خواهیم کرد و در آینده‌ای نزدیک آن را روانه بازار خرید می‌کنیم.
منبع: آنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین