کد خبر: ۳۶۶۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
در کنار خطرات موجود

بارداری در سنین بالا مزیت‌هایی هم دارد!

محققان مرکز پژوهش‌های جمعیتی "ماکس پلانک" دریافتند کودکان متولد شده از زنانی که در سن بالا باردار شده‌اند قدبلندتر، تحصیل‌کرده‌تر و اجتماعی‌تر هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گفته محققان نوزادانی که در سن بالای مادر به دنیا می‌آیند، در واقع با اجتماع پیشرفته‌تری روبرو می‌شوند که در آن پیشرفت‌های چشمگیری به ویژه در تحصیلات دیده می‌شود.

نتایج این پژوهش با مطالعه بر بیش از یک‌ میلیون و نیم بزرگسال سوئدی که در سال‌های 1960 تا 1991 متولد شده بودند به دست آمد. یافته‌ها حاکی از آن بود که این افراد در مقایسه با افرادی که از مادران زیر سی سال به دنیا آمده بودند، در مدرسه نمرات بالاتری گرفته و درصد بیشتری برای ادامه تحصیل برایشان وجود داشت.

حتی در خانواده اعضایی که مادر هنگام زایمان در بالای سی سال به دنیا آمدند، نسبت به خواهر و برادرانشان که در سال‌های جوانی مادر به دنیا آمدند، تحصیل‌کرده‌تر بودند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری ساینس نیوز، این نتایج در مورد قد و هیکل نیز صدق می‌کرد. افرادی که در اواخر 30 سالگی و یا ابتدای 40 سالگی مادر به دنیا آمده بود، قدبلندتر و خوش‌هیکل تر بودند.

محققان در عین حال خاطرنشان کردند که نتایج این یافته نباید مؤید این امر باشد که مادران، بارداری خود را برای داشتن چنین مزیت‌هایی به تعویق بیندازند.

این پژوهش در مجله " European Heart Journal " منتشر شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین