کد خبر: ۳۶۶۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

نوسان 14 هزار تومانی قیمت سکه در هفته گذشته

سکه تمام طرح جدید در هفته گذشته با نوسان بیش از 14 هزار تومانی در بازار آزاد مواجه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سکه تمام بهار طرح جدید در هفته گذشته در کمترین نرخ خود یک میلیون و 33 هزار تومان و در حداکثر قیمت به یک میلیون و 47 هزار و 500 تومان رسید تا نوسان بیش از 14 هزار تومانی را در یک هفته تجربه کند.

همچنین نیم سکه در همین مقطع زمانی نوسان 8000 تومانی پیدا کرده است.این نوع سکه درهفته گذشته بین قیمت‌های 535 و 543 هزار تومان در نوسان بود.

در میان انواع سکه ربع سکه نوسان کمتری در هفته گذشته داشت. این نوع سکه در کمترین نرخ خود 291 هزار تومان و در بیشترین نرخ 294 هزار تومان در بازار آزاد فروخته شد.

اما سکه گرمی در هفته گذشته به رکورد جدید در یک سال اخیر رسید و از مرز 200 هزار تومان عبور کرد. سکه گرمی در هفته گذشته در پایین‌ترین نرخ 197 هزار تومان و در بالاترین نرخ 202 هزار تومان عرضه شد.

همچنین به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر قیمت جهانی طلا در هفته گذشته به بالاترین حد در سه سال اخیر رسید و در مقایسه با هفته قبل حدود 61 دلار افزایش یافت.

محمدکشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تحلیلی از بازار جهانی طلا عنوان کرد که قیمت اونس جهانی طلا در اواسط هفته گذشته به مرز 1300 دلار افزایش یافت ولی اشباع شدن بازار و در نتیجه بهتر شدن بعضی شاخص‌های اقتصادی در اواسط هفته گذشته موجب پایین آمدن 16دلاری قیمت طلا و رسیدن آن به 1277 دلار شد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین گفت که شاخص مشاغل در آمریکا منفی اعلام شده و نرخ بیکاری افزایش یافت که همین موضوع باعث کاهش ارزش دلار و به دنبال افزایش دوباره قیمت طلا شد.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر، کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی موجب نوسان کاهشی دلار در بازار داخلی شد و قیمت دلار از 3470 تومان به 3440 تومان رسید و در واقع اختلاف 30 تومانی را در یک هفته تجربه کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین