کد خبر: ۳۶۶۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸

معاون رئیس‌جمهور: با همه نمایندگان همکاری خواهیم داشت

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت:‌ براساس تائید رئیس جمهور تعامل حداکثری با کل مجلس و همه فراکسیون ها و کمیسیون ها خواهیم داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در نشست هم اندیشی منتخبین فراکسیون امید اظهار کرد: عمده ترین وظایف مجلس شورای اسلامی در حوزه قانونگذاری و نظارت است. بر اساس تجربه حضور در چهار دوره از مجلس و دو دوره حضور در سمت معاونت مجلس مطالعات آسیب شناسی زیادی را در مورد وظیفه این نهاد قانونگذاری انجام داده ام.

وی ادامه داد: نتیجه کلی کار تعامل دولت و مجلس به دو حوزه تقدیمی طرح ها و لوایح بر می گردد. بررسی دوره های مختلف نتایج جالبی را نشان می‌دهد به طور مثال در دوره هشتم ،‌355 لایحه و 327 طرح تقدیم مجلس شد . در دوره نهم نیز تا ماه گذشته 481 طرح و 222 لایحه به مجلس ارائه شد. نکته جالب و نتیجه نهایی از بررسی این دو مجلس به آمار بررسی این طرح ها و لوایح باز می گردد.

انصاری هم‌چنین گفت: از مجموعه 703 لایحه و طرح تقدیمی تنها 337 مورد آن در جریان است . این آمار نشان می‌دهد که 4 سال ظرفیت مجلس برای قانونگذاری در همین حد است و 200تا قانون تصویب می‌شود به این صورت هم وقت نمایندگان دولت گرفته شده و هم وقت خود نمایندگان مجلس رفته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص تعداد سوالات نمایندگان از دولتی ها نیز تصریح کرد: سه هزار و 529 سوال تا حدود یک ماه پیش پرسیده شده است. آیا این تعداد سوال نیاز به قوه مقننه بوده است که از قوه مجریه بپرسد؟

وی در پایان گفت:‌ با همه ظرفیت کارشناسی در خدمت شما هستیم تا با همکاری و تعامل نواقص موجود را برطرف کنیم. به گونه ای که خواسته‌های مردم سریعتر محقق شود. براساس تاکید رئیس جمهور تعامل حداکثری با کل مجلس، همه فراکسیون ها و کمیسیون ها خواهیم داشت. ما جایگاه و نقش قوه مقننه را جایگاهی بالا می دانیم.

به گزارش ایسنا، برنامه عمومی نشست فراکسیون امید در ساعت 5 پایان یافت و برنامه بحث و تبادل نظر در خصوص ارکان مجلس دهم و فراکسیون امید با حضور منتخبین مردم بدون حضور خبرنگاران در جریان است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین