کد خبر: ۳۶۶۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

عارف: فراکسیون اکثریت رییس مجلس را تعیین می‌کند

منتخب مردم تهران در مجلس دهم درباره برخی حمایت ‌ها و اظهارنظرها پیرامون ریاست مجلس دهم با تاکید بر اینکه تعیین ریاست مجلس جزو اختیارات نمایندگان مجلس است گفت: این مجلس دهم است که باید در مورد ریاست مجلس تصمیم گیری کند.
آفتاب‌‌نیوز : محمدرضا عارف در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه روز گذشته (شنبه) فراکسیون امید اظهار کرد: در جلسه روز گذشته مباحث کلی درباره ضرورت تشکیل فراکسیون و تصویب کلیات اساسنامه پیشنهادی مطرح شد.

وی درباره تعیین تکلیف ریاست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این موضوع پس از تشکیل فراکسیون‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد اظهار کرد: قطعا موضوع ریاست مجلس دهم در فراکسیون‌ها مطرح می شود به همین جهت امیدواریم اساسنامه فراکسیون‌ها هفته آینده تایید و هیات رییسه آن‌ها تشکیل شود تا بحث بر سر مدیریت مجلس آینده و موضوع ریاست مجلس آغاز گردد.

منتخب اول مردم تهران با اشاره به برخی حمایت ‌ها و اظهارنظرها درباره ریاست مجلس دهم با تاکید بر اینکه تعیین ریاست مجلس جزو اختیارات نمایندگان مجلس است گفت: این مجلس دهم است که باید در مورد ریاست مجلس تصمیم گیری کند.

عارف با بیان اینکه تعیین ریاست مجلس بحث خارج از مجلس نیست افزود: 290 نماینده مجلس باید در مورد مدیریت مجلس تصمیم گیری کنند و قاعدتا در این موضوع فراکسیون‌ها نقش مهمی را بر عهده دارند.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم همچنین در پاسخ به این پرسش که چنانچه ریاست مجلس بر عهده فرد دیگری به جز جنابعالی قرار بگیرد چه رفتاری از خود نشان می دهید، با تاکید بر اینکه این فراکسیون اکثریت است که رییس مجلس را تعیین می کند اظهار کرد: ما نیز همان‌گونه که شعارمان قانون‌مداری است به قانون تمکین می‌کنیم؛ هرکس که رییس مجلس شد سایرین باید از قانون تمکین کنند.

وی همچنین درباره نحوه تعامل با علی لاریجانی گفت: ما هر دو در دو فراکسیون مختلف هستیم که باید با یکدیگر تعامل داشته باشیم. باید تلاش داشته باشیم که در مجلس با تفاهم حرکت و کار کنیم.

عارف در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا با افرادی که میثاق‌نامه انتخاباتی خود را زیر پای گذاشته‌اند و به جناح مقابل نزدیک شده‌اند برخوردی صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: هیچ گونه زیر پاگذاشتن میثاق نامه ای را تایید نمی کنیم. همه این موضوعات شایعه است؛ باید منتظر بمانیم تا پس از اینکه فراکسیون ها تشکیل شد این موضوع نیز مشخص شود.

منتخب اول مردم تهران در پایان درباره وضعیت مینو خالقی منتخب مردم اصفهان با اشاره به ارجاع پرونده وی به هیات حل اختلاف قوا اظهار کرد: امیدواریم این موضوع سریع‌تر حل شود و پرونده به مجلس ارجاع داده شود تا خود مجلس براساس آیین نامه داخلی در این رابطه تصمیم گیری کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین