کد خبر: ۳۶۶۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

فرماندهان سركوب داعش قهرمان روسیه شدند

فرماندهان میدانی، برنامه ریزان و طراحان نظامی یگان های روسیه در عملیات هشت ماهه ضد تروریستی هوایی و دریایی این كشور در سوریه بویژه علیه داعش و جبهه النصره، نشان عالی قهرمان روسیه را دریافت كردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این كشور نشان قهرمانی را به چند تن از فرماندهان از جمله والری گراسیموف رئیس ستاد كل نیروهای مسلح و دیمیتری بولگاكوف یكی از معاونان وزارت دفاع روسیه اعطا كرد.

روزنامه كامرسانت امروز (یكشنبه) به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: الكساندر دورنیكوف فرمانده نیروهای روسیه در سوریه، وادیم بایكولوف مأمور اطلاعات نظامی، ویكتور رومانوف خلبان و آندره دیاچنكو یكی از فرماندهان یگان هوایی روسی در سوریه نیز از دیگر دریافت كنندگان این نشان هستند كه قرار است به طور رسمی مراسم تقدیر از آنان فردا (دوشنبه) به مناسبت جشن 9 ماه مه مصادف با هفتادو یكمین سالگرد پیروزی نیروهای اتحاد جماهیر شوروی بر ارتش آلمان نازی، برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیك، پیش از آن نیز اولگ پشكوف فرمانده اكیپ بمب افكن «سوخو 24 ام» كه نوامبر سال 2015 در حریم هوایی سوریه با شلیك جنگنده تركیه به بمب افكن روسی پس از فرود با چتر توسط تروریست ها كشته شده بود و الكساندر پروخورِنكو نظامی دیگر كشته شده در شهر «حمص» سوریه در جریان محاصره گروه تروریستی داعش نشان عالی نظامی دریافت كرده بودند.
بنا به این گزارش، تا پیش از اعطای نشان های جدید قهرمان روسیه توسط پوتین برای موفقیت عملیات ضد تروریستی در سوریه، فقط سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از این نشان برخوردار بود كه بوریس یلتسین نخستین رییس جمهوری این كشور پس از فروپاشی، سپتامبر سال 1999 این نشان را اعطا كرد.

همكاری ضد تروریستی نیروی هوافضای روسیه با ارتش سوریه هفتم مهرماه سال گذشته بنا به درخواست دولت این كشور آغاز شد. نظامیان روسی با انجام عملیات هوایی، موشكباران از ناوها و زیردریایی ها و همچنین واحدهای تجسسی كسب اطلاعات از مواضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره، توانستند بیش از 10 هزار موضع گروه های تروریستی را نابود و آنها را زمین گیر كنند.
با توجه به حمایت های گسترده مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی گروه كشورهای غربی عربی ضد سوری بویژه آمریكا و عربستان از گروه های تروریستی تكفیری با هدف ساقط كردن حكومت سوریه، روسیه عملیات گسترده اما در سكوت خبری و رسانه ای را برای نقل و انتقال هوایی و دریایی تجهیزات و جنگ افزارها انجام داد و در مدت كوتاهی توانست با استقرار یگان های عملیاتی، 70 فروند بمب افكن و جنگنده و بالگردهای رزمی سركوب تروریست ها را انجام دهد.

روسیه همچنین برای كارآمد تر كردن این عملیات از بمب افكن های قاره پیمای توپولف با برد پروازی 15 هزار كیلومتر و توان حمل بیش از 20 تن بمب به صورت پرواز از خاك خود، انجام عملیات و بازگشت استفاده كرد كه تمامی این عملیات تاكنون جز ساقط شدن بمب افكن روسی توسط تركیه و همچنین از بین رفتن یك بالگرد در جریان نجات خلبان دوم این هواپیما، دیگر برنامه های عملیاتی بی حادثه پیش رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین