کد خبر: ۳۶۶۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
حجت‌الاسلام سعیدیان فر:

برای تقویت نظام از ظرفیت یاران امام استفاده شود

یک عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: حذف و طرد و ایجاد محدویت برای برخی نیروهای امام، نظام و شخصیت‌های مورد وثوق مردم به صلاح مملکت نیست و باید برای تقویت نظام از ظرفیت یاران امام(ره) استفاده شود.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر سعیدیان‌فر در گفت‌و‌گو با ایلنا، با انتقاد از محدودیت برخی از چهره‌های انقلابی و دارای جایگاه در میان مردم و ضرورت استفاده از ظرفیت یاران امام، اظهار داشت: خوشبختانه جامعه ایران بعد از گذر از پیچ و خم‌های سال‌های گذشته، رفته رفته به سمت تعادل پیش می‌رود.

وی گفت: گروه‌ها و احزاب با هر تفکر سیاسی، باید برای باقی ماندن در عرصه سیاسی و از دست ندادن جایگاه مردمی، به دنبال حذف دیگری نباشند و واقعا حذف و طرد و ایجاد محدویت برای برخی نیروهای امام، نظام و شخصیت‌های مورد وثوق مردم به صلاح مملکت نیست و باید برای تقویت نظام از ظرفیت یاران امام(ره) استفاده شود.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، گفت: شخصیت‌هایی که روزی در عرصه قدرت بوده و امروز دارای جایگاه مردمی هستند، نباید دچار محدودیت شوند، چرا که آنان به منزله ذخایر کشور هستند که باید از ظرفیت‌ها و تجارب و قدرت نفوذ آنان در میان مردم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تفکر حذف و ایجاد محدودیت برای منتقدان جایگاهی در آموزه‌های حقیقی دین ندارد، گفت: باید برای حل این معضل یک کار فرهنگی صورت گرفته و یادآوری شود که معصومین (ع) نه تنها مخالف حذف منتقدین خود بودند بلکه هیچ‌گاه اجازه حذف مخالفین خود را تا زمانی که دست به سلاح نبرده بودند را نمی‌دادند.

سعیدیان‌فر خاطرنشان کرد: آموزه‌های دین اسلام، حتی به ادیان مختلف می‌گوید ما در مسئله توحید با هم مشترک هستیم و می‌توانیم با یکدیگر تعامل داشته باشیم؛ وقتی چنین تفکری در خصوص غیرمسلمانان وجود دارد، حذف شخصیت‌های درون کشور چه معنی می‌تواند داشته باشد؟

وی افزود: البته کار برای رفع این مشکل زمانبر است و بهترین راه آن هم، تقویت تشکل‌ها و احزاب شناسنامه دار است؛ اینکه گروه‌ها و تفکرهای مختلف فکری به جامعه عرضه شده تا قدرت به این طریق و با انتخاب واقعی مردم دست به دست شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین