کد خبر: ۳۶۶۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

ساخت نانوباتری برای لپ‌تاپ با عمر 400 سال / عکس

برخی اختراعات و ابداعات مانند پنی سیلین با چاشنی شانس همراه بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آنچه محققان دانشگاه کالیفرنیا در ایروین به‌دست آورده‌اند باتری است که عمرش چندین برابر باتری‌های لیتیوم بوده و حتی پس از 200 هزار بار شارژ تنها 5 درصد از ظرفیت خود را از دست می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، تحقیق منتشرشده در مجله Energy Letters نشان می‌دهد تیمی از UCI نوع جدیدی از باتری از جنس الکترولیت جامد ساخته‌اند که می‌تواند انقلابی بزرگ در ساخت باتری‌های دائمی ایجاد کند.

دانشجوی دکترا، Mya Le Thai، در حال بازی در آزمایشگاه سیم نانویی طلایی را قبل از پوشش با تلق شیشه‌ای مانند از ژل الکترولیت به دی‌اکسید منگنز آغشته کرده بود. سیم نانویی که فقط با میکروسکوپ قابل‌مشاهده است و از الیاف فوق نازک درست‌شده، به‌صورت عادی پس از 8000 بار شارژ می‌میرد (به دلیل ماهیت شکنندگی) اما سیم نانویی که خانم Mya Le Thai درست کرد تا سه ماه توانست عمر خود را به خوبی حفظ کند.

سپس آنها متوجه شدند که اگر ژل مذکور را در قالب یک باتری دربیاورند، می‌توانند نانوسیم جدیدی با انعطاف‌پذیری و طول عمر بالا به‌دست بیاورند و حتی ظاهر خود را به خوبی حفظ کرده، بدون اینکه دچار مشکل شود.

در آزمایش‌های بعدی این گروه از محققان نانو باتری جدید تا 200 هزار بار شارژ دوام آورد و سپس حدود 5 درصد از ظرفیت خود را از دست داد.

بنابراین اگر این نانوباتری تولید تجاری شود، با 1000 بار شارژ در یک سال، می‌توان از یک نانوباتری برای 400 سال در لپ‌تاپ استفاده کرد!

 

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین