کد خبر: ۳۶۶۳۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

رهبر کره شمالی: از بمب اتمی استفاده نخواهیم کرد/ خواستار عادی‌سازی روابط با دنیا هستیم

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد که کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفته است که کشورش از بمب اتمی استفاده نخواهد کرد مگر آنکه حاکمیت این کشور از سوی دیگران با بمب اتمی مورد تهدید قرار گیرد. او همچنین خواستار عادی‌سازی روابط با دولت‌هایی شده است که با کره شمالی در خصومت قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از رویترز، کره شمالی پیشتر چنین مواضعی را نیز بیان کرده بود. در مواضع گذشته این دولت همچنین، دولت‌های آمریکا و کره جنوبی را به استفاده از بمب اتمی تهدید کرده بود.

کیم جونگ اون همچنین برنامه پنج ساله خود برای تقویت اقتصاد کره شمالی را اعلام و تاکید کرد که در سال‌های آینده ذخایر برق کشورش را افزایش خواهد داد.

کینم جونگ اون گفته است که کره شمالی «کاملا تعهدش به منع گسترش و تلاش برای دنیای عاری از تسلیحات هسته‌ای» را ادامه می‌دهد. اون این سحنان را در کنگره سالیانه حزب حاکم کارگران اعلام کرده است.

به گزارش آنا، این برای نخستین بار در 36 سال گذشته است که کنگره سراسری حزب کارگران در کره شمالی برگزار می‌شود. تحلیلگران گفته‌اند که کیم جونگ اون می‌کوشد تاز از طریق برگزاری این کنگره، قدرت خویش را تقویت کند. او در سال 2011 پس از مرگ پدرش به قدرت رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین