کد خبر: ۳۶۶۳۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
تاج می‌تواند فوتبال ایران را به سر منزل مقصود برساند؟

تاج چه «گُلی» به سر فوتبال زد؟/ «رَکَب» کفاشیان به اسلامیان

مدیرعامل سابق استقلال تهران گفت: وقتی اساسنامه فدراسیون فوتبال به تصویب هیات دولت نرسیده است، مجمع، انتخابات را با کدام اساسنامه برگزار و رئیس جدید فدراسیون را انتخاب کرد؟ وزیر ورزش باید در این باره پاسخگو باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
روز گذشته انتخابات فدراسیون فوتبال با حضور سه نامزد نهایی برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال برگزار شد و در نهایت مهدی تاج با 50 رای توانست آجرلو و عزیز محمدی را شکست دهد و بر کرسی ریاست فدراسیون فوتبال برای چهار سال آینده تکیه بزند. این انتخاب از سوی برخی کارشناسان ورزشی با استقبال روبرو نشد چرا که اعتقاد دارند تاج نمی‌تواند فوتبال ایران را به سر منزل مقصود برساند.

به گزارش آفتاب، امیر واعظ‌ آشتیانی در گفت‌و‌گو با آنا، در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال با توجه به عدم تایید اساسنامه فدراسیون توسط هیات دولت گفت: «در مورد انتخاباتی که برگزار شد باید به یک نکته اساسی توجه کرد و آن هم این است که هنوز مشخص نیست اساسنامه فدراسیون فوتبال در سال 86 و 90 به تصویب هیات دولت رسیده است یا خیر. اگر این اساسنامه به تصویب هیات دولت نرسیده باشد مجمع نباید اجازه برگزاری انتخابات را می‌داد و این خلاف قانون است. هرگونه تغییر در اساسنامه جزو وظایف مجمع است. مجمع باید تغییرات اساسنامه را برای تصویب به هیات دولت می‌فرستاد و وقتی هیات دولت آن را تصویب می‌کرد، مجمع می‌توانست رئیس جدید فدراسیون فوتبال را انتخاب کند. حال سوال این است که وقتی اساسنامه به تصویب هیات دولت نرسیده است مجمع، با کدام اساسنامه انتخابات را برگزار کرد. لذا به نظر می‌رسد مجمع تخلف کرده و باید پاسخگو باشد. خود وزیر ورزش هم باید مقابل هیات وزیران پاسخگو باشد. این مسئله یک دعوای حقوقی است که کارشناسان حقوقی باید در موردش نظر دهند.»تاج چه «گُلی» به سر فوتبال زد؟/ «رَکَب» کفاشیان به اسلامیان

وی در مورد نامزدهای پست ریاست فدراسیون و برنامه‌های آنها برای تغییرات در فوتبال ایران طی چهار سال آینده بیان کرد: « تاج، آجرلو و عزیزمحمدی هر سه با افکار سنتی وارد انتخابات شدند. اگر شعاری دادند و حرف‌هایی زدند قطعا نمی‌توانند آن را عملی کنند. زمانی در یک سازمان تغییرات ایجاد می‌شود که از کارکنان جدید و پویایی استفاده شود. وقتی که این افراد با همان کارکنان و افراد قبلی قصد همکاری دارند هیچ پویایی و نگاه نوینی در فوتبال شکل نمی‌گیرد. عزیزمحمدی در نطق‌های قبل از انتخابش، همکاری با کارکنان قدیمی سازمان را یکی از افتخاراتش می‌دانست، در حالی که این افتخار محسوب نمی‌شود. شما زمانی می‌توانید در یک سازمان موفق باشید که با افراد پویا و جدید همکاری کنید.»

وی ادامه داد: «این افراد هنوز مفاهیم مدیریت و نیروی انسانی را نمی‌دانند. روش آنها سنتی است و هیچ اتفاق جدیدی از طرف این افراد نمی‌افتد.»

واعظ آشتیانی درخصوص عدم ورود افراد دیگر به انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «وقتی اساسنامه فدراسیون فوتبال طوری تدوین می‌شود که قبیله‌گرایی رشد کند، نباید شاهد حضور افرادی دیگر در عرصه انتخاباتی باشیم. وقتی اساسنامه طوری تنظیم می‌شود که فردی که باید نامزد شود باید 10 امضا از اعضای مجمع بگیرد، یعنی افراد با برنامه نمی‌توانند ورود پیدا کنند. مدیران باشگاه‌های ما اصلا به مسائل کلان مدیریتی فوتبال آشنا نیستند. ابعاد ورزش را نمی‌توانند تحلیل کنند. انتخابات فدراسیون فوتبال هم براساس ضرورت شکل گرفت و هیچ منطقی پشتش نبود. هر زمان مسئولان سیاسی کشور نگاهشان به ورزش به عنوان نگاه اول بود، مدیران ورزشی هم به عنوان مدیران اول انتخاب می‌شوند نه اینکه مدیران ورزشی را جزو مدیران دسته دوم و دسته سه انتخاب کنند.»

وی افزود: «چرا به دنبال تغییرات بنیادین در اساسنامه فدراسیون نیستیم؟ چرا‌ آقایان بندهایی که به نفع خودشان هست را از اساسنامه حذف نمی‌کنند؟ این دموکراسی نیست که آقایان اسمش را انتخابات آزاد گذاشته‌اند.»

کارشناس ورزشی در رابطه با عملکرد تاج در سال‌هایی که در فوتبال حضور داشت افزود: «سوال من این است که تاج تا به امروز چه گُلی به سر فوتبال ایران زده است؟ تنها افتخار تاج این است که مسابقات لیگ و جام حذفی را منظم برگزار کرد که این یکی از وظایف او است و افتخار محسوب نمی‌شود. تاج فردی است که می تواند خودش را به‌روز کند. او طی دو سال اخیر یک قرارداد 160 میلیاردی با اسپانسر سازمان لیگ بست که از این مبلغ فقط 40 میلیارد تومان وصول شد و زمانی که صحبت می‌کند با افتخار می‌گوید من بهتر از مدیران قبلی کار کرده‌ام و آنها 16 میلیارد تومان وصول کردند، در حالی‌که وظیفه تاج این بود که کل مبلغ اسپانسر را وصول کند و این پول را بین باشگاه‌ها پخش کند تا باشگاه‌ها از رکود اقتصادی خارج شوند.»

واعظ در رابطه با نقش وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: «وزارت ورزش نقشی در مهندسی کردن انتخابات نداشت، در حالی‌که حق داشت انتخابات را مهندسی کند و بتواند نیروهایی را انتخاب کند که کارآمد باشند. این از ضعف مدیران وزارت ورزش است که بلد نبودند انتخابات را مهندسی کنند. در واقع انتخابات را کفاشیان، تاج و اسلامیان مهندسی کردند. کفاشیان با نگاه نائب‌رئیسی وارد انتخابات شد و در دقایق آخر به اسلامیان «رَکَب» زد و او را از فوتبال خارج کرد. البته این تحلیل‌ها از سوی مدیران باشگاه‌ها خارج است و نمی‌توانند این مسائل را درک کنند.»

واعظ در رابطه با آینده فوتبال ایران با رئیس جدید گفت: «در فوتبال ما طی چهار سال آینده هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد. متاسفانه مدیران فوتبال ایران رفتن به جام‌جهانی را عامل موفقیت خودشان می‌دانند در حالی که بعد از چهار دوره حضور در جام‌جهانی الان باید به فکر صعود از گروه خودمان و قرار گرفتن در بین 16 تیم برتر جهان باشیم. این افراد سعی کردند با رفتارهای خودشان مدیریت حداقلی را به عنوان مدیریت مطلوب جلوه دهند. مجمع کنونی هم نشان داد که یک فضای کاملا تشریفاتی و باندی و گروهی است و این قضیه باید از ریشه اصلاح شود.»

واعظ در رابطه با حضور مدیران فوتبالی در رأس فدراسیون‌ گفت: «بعضی از افراد اعتقاد دارند که باید مدیریت ورزش را به دست ورزشی‌ها سپرد اما تا زمانی که ورزش را به دست ورزشی‌ها بسپارید وضع ما درست نمی‌شود. این شعار 40 سال پیش دنیا بود و در حال‌حاضر این مساله از سوی جوامع پیشرفته اجرا نمی‌شود و از افرادی که قابلیت مدیریت بالایی دارند در رأس فدراسیون‌های ورزشی استفاده می‌شود. ما در ایران عادت کردیم که برای مدیریت بیمارستان‌ها از دکتر استفاده کنیم و برای مدیریت کارخانجات از مهندس، در حالی‌که شاید این افراد هیچ علمی از مدیریت نداشته باشند. فوتبال هم وضعیتش همین است، قرار نیست که در فوتبال از افراد فوتبالی استفاده شود. در واقع باید از مدیرانی استفاده شود که توانایی اداره فوتبال را داشته باشند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
3
0
مثلا شما رییس شوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
1
0
با اين بي ابي بهتره كل زمينهاي چمن را سيفيجات بكاريم تا شكم ملت را سير كنيم نه اينكه 22 نفر به دنبال يك توپ باشند كه به اين دروازه يا آن دروازه.........
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
1
3
فرد ناشناس کارنامه اقای واعظ در سمتهای ورزشی روشن است و کارامدی او بر همگان مشخص است لطفا با بغض ولیدری حرف نزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
هنوز شما کفاشیان را نشناخته اید!!!!! فردوسی پور که سهله کل را توی جیبش می گذارد!!!! به ریش همه ملت می خندد و حتی وزیر ورزش را آچمز کرد.می توانید حرکت مهره هایش را از چند سال پیش بررسی کنید.شطرنج باز قهاریه این کفاشیان و کاسپاروف براش عددی نیست.!!!!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین