کد خبر: ۳۶۶۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

مقامات كانادا هشدار دادند: احتمال تداوم آتش سوزی آلبرتا در چند ماه آینده/ سوختن دو هزار كیلومترمربع در شعله های آتش

مقامات كانادایی هشدار دادند آتش سوزی مخرب و گسترده ای كه در چند روز گذشته ایالت آلبرتا را احاطه كرده است، به دلیل شرایط بد آب و هوایی ، باد و خشكسالی ممكن است ماه ها ادامه یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش شبكه تلویزیونی آی تی وی انگلیس، «چاد موریسون» مدیر مركز پیشگیری از آتش سوزی ایالت آلبرتای كانادا به خبرنگاران گفت: طولانی شدن مهار آتش سوزی برای چند ماه در مناطق جنگلی همچون آنچه كه در شهر ماسه های نفتی«فورت مك موری» آلبرتا به وقوع پیوسته است، غیر عادی نیست. 

آتش سوزی مهیب در این شهر88 هزارنفر از ساكنانش را مجبور به فرار از خانه های خود كرده و به هزار و 200 منزل مسكونی آسیب رسانده است. تا پیش از این امید می رفت ساكنان این منطقه بتوانند ظرف چند هفته به منازل مسكونی خودبازگردند اما گزارش ها نشان می دهد هنوز آتش مهار نشده است. 

«راشل ناتلی» نخست وزیر ایالت آلبرتا تایید كرده كه آتش سوزی به هیچ وجه تحت كنترل نیست. 
وی پیشتر گفته بود آتش سوزی بخش انرژی را تحت تاثیر قرار داده است. 

مقام های ایالت آلبرتا روز جمعه ابعاد آتش سوزی را 200 هزار هكتار، معادل 2000 كیلومتر مربع برآورد كرده بودند اما موریسون احتمال دو برابر شدن گستره آتش سوزی تا پایان روز شنبه را پیش بینی كرده بود.

طبق گزارش رسانه های خارجی در حال حاضر بسیاری از پناهجویان سوری نیز در ایالت آلبرتا اسكان داده شده بودند.

خبرنگار نیویورك تایمز پیشتر گزارش داد پناهجویان سوری درمیان حادثه دیدگان آتش سوزی گسترده در شهر نفتی 'فورت مك موری' در ایالت آلبرتای كانادا هستند.

'وداد ریحانی' (Wedad Rihani) پناهجوی آواره 68 ساله سوری به همراه شش نفر از اعضای خانواده اش حدود 70 روز پیش به این بخش از كانادا منتقل و اسكان داده شدند.

این پناهجوی آواره سوری كه محل سكونت وی نیز به همراه دیگر ساكنان شهر فورت مك موری در آتش سوخته بود، گفت كه وی پیش از این نیز طعم چنین آتش سوزی را چشیده است.

وی به خبرنگار نیویورك تایمز گفت : 'من كاشانه خود را كه توسط انسان ها به آتش كشیده شد، ترك كردم و به اینجا آمدم. ظاهرا بدشانسی ما را دنبال می كند.

به گزارش نیویورك تایمز حدود 25هزار پناهجوی سوری توسط دولت 'جاستین ترودو' به كانادا منتقل شدند.

رسانه های تصویری یورونیوز و فرانس 24 نیز با پوشش اخبار آتش سوزی در شهر نفتی مك موری واقع در ایالت آلبرتا كانادا، دامنه گسترش آنرا وسیع خواندند.

فرانس24 روز یكشنبه گزارش داد: وسعت این آتش سوزی به اندازه تمامی سنگاپور و یا تمامی جزایر مارشال است.

این شبكه تلویزیونی افزود: مدت پنج روز مداوم آتش سوزی كه به دلیل خشكی آب و هوا و وزش باد است ، نیروهای امدادرسان را از پای درآورده و دولت كانادا به دنبال فراخوان تمامی نیروهای آتش نشان از سراسر كانادا و درخواست بین المللی برای مهار این آتش سوزی است.

ایالت آلبرتا با وسعتی بالغ بر 661 هزاركیلومتر مربع و جمعیتی حدود چهار میلیون نفر درجنوب غربی كانادا واقع است. استان آلبرتا 98٪ درصد از ذخایر نفتی كانادا را در خود جای داده‌است.

ذخایر نفتی كانادا، در سال 2007 معادل 179 میلیارد بشكه تخمین زده شده‌است. این رقم شامل ذخایر نفت مناطق خشك در كشور كانادا است، كه باتوجه به تكنولوژی كنونی در استخراج نفت، مسئولان صنعت نفت این كشور، ترجیح می‌دهند از نفت موجود در مناطق آبی آن به دلیل اقتصادی نبودن تولید این محصول، استفاده نكنند.

با توجه به این رقم، كه مربوط به ذخایر نفتی مناطق خشكی كانادا است، ذخایر نفت این كشور، در مقام سوم، یعنی بعد از ونزوئلا و عربستان سعودی، قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین