کد خبر: ۳۶۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۱۱
عذرخواهی نایب رییس مجلس

مجلسیها علیه باهنر جبهه گرفتند

آفتاب‌‌نیوز : «سیدمحمد میرمحمدی» نماینده قم در تذکری آیین نامه ای در جلسه روز سه شنبه مجلس هفتم گفت: در روز یکشنبه هفته جاری که ریاست جلسه برعهده محمد رضا باهنر بود پس از ایراد تذکر آیین نامه ای رضا طلایی نیک مبنی بر انتقاد به غیرقانونی بودن جلسه غیرعلنی مجلس در صبح آن رو زو تاخیر در شروع جلسه علنی، باهنر در پاسخ به وی با تندی از عبارات و واژه هایی استفاده کرد که نه زیبنده شخصیت خود و نه مجلس و نه آقای طلایی نیک بود. 

وی ادامه داد: رئیس جلسه مجلس براساس آیین نامه تنها می تواند تذکر نمایندگان را وارد بداند و یا آن را نپذیرد ولی نمی دانم که شرایط حاکم بر جلسه در زمان تذکر طلایی نیک در جلسه روز یکشنبه چگونه بود که چنین واکنش ناپسندی را از سوی آقای باهنر شاهد بودیم به طوری که بنده به لحاظ حفظ حرمت مجلس از تکرار عبارات به کار رفته از سوی ایشان در جلسه مذکور خطاب به طلایی نیک صرفنظر می کنم. 

میرمحمدی ادامه داد: البته امروز نیز آقای طلایی نیک قصد ایراد تذکری آیین نامه ای در دفاع از خود داشت که به دلیل حفظ حرمت مجلس و جلوگیری از بروز زمینه های سوءاستفاده از آن صرف نظر کرده است لذا شایسته است هیأت رئیسه و آقای باهنر هم در مورد این رویه تجدیدنظر کنند و به نحو شایسته این عملکرد نادرست خود را جبران کنند زیرا هیأت رئیسه نسبت به رعایت آیین نامه باید از سایرین متعهد تر باشد. 

حداد عادل رئیس جلسه نیز در پاسخ به تذکر رئیس فراکسیون وفاق و کارآمدی گفت: من هم از آنچه در جلسه یکشنبه گذشت با خبر شدم و طی دو روز گذشته مذاکراتی نیز هم با آقای باهنر و هم با آقای طلایی نیک داشتم. 

وی افزود: در اینجا مجددا یادآور می شوم که مجلس مبنای خود را بر رعایت اخلاق و احترام گذاشته و خوشبختانه نیز یکی از توفیقات در مجموعه مجلس هفتم نیز همین امر است و در طول یکسال و نیم از عمر این مجلس شاهد نظم و همبستگی و احترام در آن بوده ایم. 

وی با اشاره به وجود فراکسیون های مختلف در مجلس و اختلاف نظرها گفت: ما معتقدیم که باید تمام نظرها در مجلس محترم شمرده شود و هیأت رئیسه نیز تلاش دارد که شأن همه نمایندگان را حفظ کند و من نیز از آنچه در جلسه روز یکشنبه رخ داد متاسفم و از این فرصت استفاده می کنم و خواهشمندم باهنر نیز در این ارتباط اگر حجتی دارند مطرح کنند. 

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس در پی درخواست حداد عادل گفت: در روز مذکور رضایی طلایی نیک هم در جلسه غیرعلنی و هم در جلسه علنی به عنوان مخالف با طرح مطروحه ابراز نظر کردند و تذکری نیز در ابتدای جلسه روز یکشنبه دادند که اینجانب به رغم آنکه با طرح آن به لحاظ زمانی مخالف بودم ولی محتوای آن را پذیرفتم لذا وقتی مجددا در پایان جلسه برای تذکر اجازه گرفتند احساس کردم که ضرورتی به بیان آن مطالب نبود. 

باهنر ادامه داد: البته لازم به گفتن است که تذکر وی وارد نیست اما من حق نداشتم از موقعیت ریاست جلسه و شأن اداره جلسه عصبانی شوم لذا هم از طلایی نیک و هم از تمامی همکاران عذرخواهی می کنم و امیدوارم که خداوند بر من و همه ببخشد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین