کد خبر: ۳۶۶۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹

وزیر جدید نفت عربستان كیست

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در ادامه تغییرات پی درپی در افراد و مناصب این كشور ، دیروز (شنبه ) با انتشار احكامی شمار دیگری از مسئولان این كشور را جابه جا كرد.
آفتاب‌‌نیوز : در این تغییرات وزارت نفت كه از سال 1995 در اختیار مهندس علی النعیمی بود به وزارت انرژی ، صنایع و معادن تغییر یافت و ریاست آن به خالد بن عبدالعزیز الفالح ، رییس سابق اجرایی شركت نفت عربستان ( آرامكو ) سپرده شد .

خالد بن عبدالعزیز الفالح كه 11 ماه پیش با حكم سلمان، وزیر بهداشت شده بود متولد سال 1960 در دمام ( شرق ) عربستان است .

او كه از سال 1979 به استخدام شركت نفت عربستان سعودی ( آرامكو ) در آمد در سال 1982 موفق به كسب مدرك لیسانس مهندسی مكانیك از دانشگاه تكزاس آمریكا شد و در سال 1991 فوق لیسانس مدیریت را از دانشگاه نفت و معادن ملك فهد ظهران دریافت كرد.

از مناصب فالح می توان از ریاست بر شركت «پترون» كه مجری طرح مشترك آرامكو و شركت ملی نفت فیلیپین بود ، نام برد .

نقش فالح در گفت وگوهای نفتی كشورش با شركت های نفتی جهان قابل توجه ارزیابی و گفته می شود او در چهار قرارداد نفتی مهم عربستان با شركت های خارجی دخالت داشته است .

منابع محلی می گویند به دلیل پیشنیه فالح در به انجام رساندن طرح های توسعه ای در آرامكو ، به عنوان وزیر نفت منصوب شده است تا چاره ای برای وضعیت كشور در دوران كنونی كه نفت از قیمت مناسبی برخوردار نیست ، بیاندیشد.

به گزارش ایرنا، عربستان طی سال های اخیر با سیاست «قیمت عادلانه نفت» با افزایش بی‌سابقه تولید و ارائه تخفیف‌های بالا به مشتریان، تلاش كرد تولیدكنندگان رقیب نفت را از گردونه رقابت خارج كند اما این امر باعث كاهش قیمت نفت و ضررهای كلان مالی به این كشور شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین