کد خبر: ۳۶۶۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳

شمخانی: مجلس می تواند موانع تلاش های دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی را از میان بردارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی می تواند با تدوین قوانین مناسب معضلات مهمی كه مانع تاثیر گذاری كامل تلاش های دولت برای سرعت بخشیدن به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است را از میان بردارد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، علی شمخانی عصر امروز یكشنبه در همایش فرآیند قانون گذاری، الزامات و راهكارها در جمع منتخبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی این مطلب را بیان كرد.
وی با اشاره به تاثیرات مستقیم بحران های اقتصادی بر تحولات سیاسی ، امنیتی و اجتماعی گفت: مهمترین اولویت كشور كه می بایست در فضای مبتنی بر مفاهمه وهمكاری ملی مورد توجه ،اقدام و عمل مجموعه دستگاهها كشور قرار بگیرد رسیدگی به مشكلات معیشیتی و اقتصادی است.

شمخانی با تبیین چالش های اصلی در بخش اقتصاد، مدیریت هوشمندانه تمهیدات و بهره گیری از فرصت هایی كه به دلیل تحولات منطقه ای و بین المللی پیش روی كشور است را مورد تاكید قرار داد و افزود: اقتصاد مقاومتی كه بر اساس سازوكاری علمی و با بهره گیری از نظرات كارشناسی مجموعه ظرفیت های علمی و اجرایی كشور تدوین وابلاغ شده نقشه راه منحصر به فرد عبور ا شرایط نابسامان اقتصادی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه از دولت در مسیر پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی و هدایت كشور به سوی توسعه درون زا اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با تدوین قوانین مناسب می تواند معضلات مهمی كه مانع تاثیر گذاری تلاش های دولت برای سرعت بخشیدن به روند توسعه است را از میان بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با تشریح شرایط سیاسی و امنیتی حوزه پیرامونی كشور و جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه افزود: تغییر ماهیت تهدیدات و ورود بازیگران جدید به این عرصه فضای بسیار پیچیده ای را بر محیط امنیتی جمهوری اسلامی حاكم كرده است.

شمخانی تلاش كشورهای فرامنطقه ای و متحدان منطقه ای آنان برای بهره گیری از گروه های تروریستی و جریانات تكفیری به منظور تغییر اولویت ها اصلی جهان اسلام به نفع امنیت رژیم صهیونیستی را ریشه تداوم بحران در منطقه عنوان كرد و اظهار داشت: نیروهای مسلح مقتدر و دستگاه های امنیتی كارآزموده جمهوری اسلامی ایران با رصد مستمر تهدیدات امنیت ملی با هشیاری كامل، شناسایی و مقابله سخت و نرم با تهدیدات را در دستور كار داشته و تاكنون هرگونه شیطنت دشمن را قبل از فعلیت یافتن سركوب كرده اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سوءاستفاده گروه های تروریستی از شرایط آتش بس در سوریه و انجام تحركات محدود در جنوب حلب افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مطرح شدن طرح آتش بس ضمن عدم مخالفت با اصل آن، اشكالات ساختاری را متوجه این طرح می دانست.

وی افزود: رخداد خان طومان نشان داد: نگرانی های مطرح شده از سوی ایران كاملا درست و متناسب با واقعیت های صحنه بوده و آتش بس صرفا فرصتی برای بازسازی گروه های تروریستی از سوی دولت های حامی آنان خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین