کد خبر: ۳۶۶۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
نایب رئیس انجمن قطعه سازان خبر داد؛

تعطیلی 50 درصدی قطعه سازی کشور به دلیل واردات از چین

متاسفانه تعدادی از قطعه‌سازان داخلی اقدام به واردات قطعات چینی می‌کنند و پس از تغییر بسته بندی آنها را به اسم قطعه ساخت داخل به خودرو ساز تحویل می دهند، خودروسازان نیز آن را تایید می‌کنند که این امر موجب مخدوش شدن اعتبار قطعه‌سازان داخلی و خودروسازان می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : احمدرضا رعنایی گفت: در زمان تحریم‌ها مشکلات زیادی برای قطعه‌سازان به وجود آمد به طوری که خودروسازان نمی‌توانستند پول قطعه ساز را بدهند.

به گزارش ایلنا، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان همگن در خصوص مطالبات قطعه‌سازان از خودرو‌سازها گفت: ما قطعه سازی داریم که 370 روز است  طلب خود را از خودرو ساز دریافت نکرده است. البته این موضوع همه گیر نیست اما به صورت کلی موعد تصفیه باید 90 روز باشد اما اکنون بیشتر قطعه سازان 180 روزه از خودرو ساز پول دریافت می‌کنند.

احمدرضا رعنایی ادامه داد: این 90 روز اختلاف، بار سنگینی روی دوش قطعه ساز می گذارد و تمام وقت و فکر یک مدیر را می گیرد. امر سبب می‌شود بهره‌وری و ابتکار به حداقل برسد.

وی در مورد استفاده خودروسازان از قطعات تولید داخل گفت: در زمان تحریم‌ها مشکلات زیادی برای قطعه‌سازان به وجود آمد به طوری که خودروسازان نمی‌توانستند پول قطعه ساز را بدهند. قطعه ساز با احتساب دریافت پول خود در 90  یا 180 روز مواد اولیه تهیه می‌کرد اما با خلف وعده خودرو ساز دیگر عملا امکان تولید نداشت.

رعنایی ادامه داد: از سوی دیگر خودرو‌ساز نیاز به قطعه داشت برای همین این شرکت‌ها به سمت چین رفتند. خودروسازان با خرید اعتباری، قطعات چینی را وارد کشور کردند و مجبور شدند توقع خود را از استانداردها پایین بیاورند تا خط تولیدشان فعال بماند. البته با این اقدام هم کیفیت خودروها پایین آمد و هم موجب می‌شود قطعه‌سازان داخلی به مرور از چرخه تولید حذف شوند.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان افزود: این حرکت سبب شده که نسبت به سال 90  دو سوم از قطعه‌سازان ما یا تعطیل شدند یا فعالیت‌شان به حالت تعلیق درآمده است به طوری که الان 50 درصد ظرفیت قطعه‌سازی کشور غیرفعال است.

رعنایی در مورد فروش قطعات ایرانی تقلبی اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از قطعه‌سازان داخلی اقدام به واردات قطعات چینی می‌کنند و پس از تغییر بسته بندی آنها را به اسم قطعه ساخت داخل به خودرو ساز تحویل می دهند، خودروسازان نیز آن را تایید می‌کنند که این امر موجب مخدوش شدن اعتبار قطعه‌سازان داخلی و خودروسازان می‌شود. البته برای حل این معضل، خودروسازان مسئولیت اصلی را دارند زیرا آنها ابزارهای زیادی برای تست قطعه و تعیین اصالت آن دارند.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که این روزها در مورد کیفیت پایین خودروها و تقصیر قطعه‌سازان مطرح می‌شود، اظهار داشت: این عذر بدتر از گناه است که خودروسازان بگویند کیفیت خودرو به دلیل قطعات بی‌کیفیت است زیرا در نهایت این خودرو ساز است که باید قطعه را تائید کند. خودروسازان آزمایشگاهای مجهزی دارند و به راحتی می توانند کیفیت و اصالت قطعه را تعیین می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین