کد خبر: ۳۶۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

پیش‌بینی گرد و خاک در شرق و جنوب، باران در برخی استان‌ها

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از پیش‌بینی وقوع پدیده گرد و خاک در برخی مناطق نیمه شرقی و جنوب کشور طی سه روز آینده خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : احد وظیفه گفت: تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بیانگر بارش‌های رگباری همراه با وزش باد در شمال شرق، دامنه‌های البرز شرقی، سواحل شرقی دریای خزر، جنوب غرب، ارتفاعات مرکزی زاگرس و با شدت کمتر در بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور طی امروز (دوشنبه 20 اردیبهشت) است.

وی با بیان اینکه طی روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت، در بیشتر استان‌های کشور به جز مناطقی از جنوب شرق و جنوب، رگبار باران در پاره‌ای مناطق همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: انتظار می‌رود شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی البرز، شمال شرق، ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور باشد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه 22 اردیبهشت، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد در دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق، شرق و برخی مناطق غرب، مرکز و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده در برخی مناطق نیمه شرقی و جنوب کشور به دلیل وزش باد نسبتا شدید، گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی سه روز آینده مناطق مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت، نیمه‌ابری، بتدریج ابری، در بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، گاهی تگرگ با حداکثر و حداقل دمای 27 و 14 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 22 اردیبهشت، ابری، در بعضی ساعات بارش باران، همراه با وزش باد، اوایل شب کاهش ابر با حداکثر و حداقل دمای 25 و 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار برای آبگرفتگی در تهران و البرز

مهر نوشت: یک پژوهشگر علم هواشناسی که پیش از این از سیلاب های جنوب غرب خبر داده بود اکنون برای استان تهران و برخی استان های کشور بارش های شدید پیش بینی کرده است.

احسان مرادی گفت: چند روز پیش در مصاحبه‌ای درباره بارش های سه شنبه این هفته در دامنه های جنوبی البرز هشدار داده شد، اما اینک با اطمینان بیشتری باید گفت برای سیلاب های محلی و آبگرفتگی در دامنه های جنوبی البرز و برخی مناطق مرکزی آماده شوید.

این پژوهشگر درباره آبگرفتگی و سیلاب های محلی در برخی استان ها طی روز سه شنبه گفت: چند روزی است که گذر امواج ناپایدار و همراهی جریانهای مرطوب همرفتی، سبب بارش های زودگذر در مناطق مختلف کشور شده است.

به گفته وی از فردا سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه، بر شدت و گستردگی ناپایداری ها در کشورمان افزوده می شود که اوج این ناپایداریها در دامنه های جنوبی البرز و برخی مناطق مرکزی یعنی استان هایی مانند تهران، البرز، قزوین، مناطقی از زنجان، مناطقی از شرق سمنان، مناطقی از استان قم، مناطقی از استان مرکزی و مناطق شمالی و شرقی استان اصفهان خواهد بود که سبب جاری شدن سیلابهای محلی، آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودهای فصلی خواهد شد.

مرادی با هشدار به ساکنان این مناطق گفت: از فردا بعدازظهر تا شب هموطنان ساکن در این استان ها باید منتظر بارش شدید رگباری، وزش باد های شدید، آذرخش های سهمگین و در برخی مناطق ریزش تگرگ های کم سابقه باشند با این پیش فرض از حضور در فضای باز، نزدیک شدن به حاشیه رودها، آبراهه ها و یا صعود به ارتفاع ها جدا خودداری کنید.

به گزارش ایسنا، این پژوهشگر آماده شدن شهرداری ها، به خصوص شهرداری پایتخت و استان البرز را از همین امروز خواستار شد و گفت: فردا عصر و شب بارش های شدید و کم سابقه ای در پایتخت رخ می دهد و بی شک این بارش سبب آبگرفتگی و مشکلات زیادی در پایتخت خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین