کد خبر: ۳۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۳۴
هاشمي رفسنجاني در ديدار سفير سودان خواستار شد:

همکاری بیشتر سیاسی و اقتصادی تهران-خرطوم

آفتاب‌‌نیوز : رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اشتراكات ديني را عاملي موثر در رشد روابط ايران و سودان خواند و گفت: سودان از نزديك‌ترين كشورهاي اسلامي به انقلاب ايران است و اين ظرفيت‌هاي همكاري دو كشور را مضاعف مي‌كند.

هاشمي رفسنجاني سودان را به عنوان يك پايگاه اسلام در آفريقا داراي اهميت خواند و تصريح كرد: عمق فرهنگ ديني در مردم سودان سرمايه‌اي عظيم براي مقاومت در مقابل قدرت‌هايي است كه خواهان اختلاف و تضعيف اين كشور هستند.

وي با ابراز اميدواري نسبت به حل و فصل مسالمت‌آميز بحران دارفور بر حمايت ايران از وحدت و تماميت ملي كشور سودان، تاكيد كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران آماده انتقال تجربيات و كمك به مردم و دولت سودان براي توسعه و بازسازي اين كشور است.

در اين ديدار عبدالله خضر بشير نيز اشتراكات و پيوندهاي ديني و اسلامي ميان مردم ايران و سودان را عامل مهمي در گسترش روابط عنوان كرد و گفت: زمينه و فضاي زيادي براي همكاري ميان دو كشور وجود دارد كه بايد آنها را اجرايي كرد.

سفير سودان با تقدير از حمايت و مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات سودان تاكيد كرد: دولت و ملت سودان به جمهوري اسلامي ايران علاقه خاصي دارند و حمايت‌هاي اين كشور را از خود فراموش نخواهند كرد.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین