کد خبر: ۳۶۶۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳

دمای هوا در سیستان و بلوچستان به 46 درجه سانتیگراد رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دمای هوا در سیستان و بلوچستان به 46 درجه سانتی گراد رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا امیر مرادی در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از وضعیت جوی استان در 24 ساعت گذشته دمای هوا در برخی از شهرستان های استان از مرز 40 درجه سانتی گراد گذشت و حتی تا 46 درجه نیز رسید.

وی ادامه داد: در این روز بین شهرستان های استان کمترین حداقل دما را شهرستان خاش با 19 درجه سانتی گراد داشته و بیشترین حداقل دما را شهرستان های راسک با 30 و زرآباد با 31 درجه سانتی گراد داشته و از لحاظ حداکثر دمای شهرستان ها 14 شهرستان استان دمای بالای 40 درجه را پشت سر گذاشتند.

مرادی خاطر نشان کرد: در میان حداکثر دمای شهرستان ها، شهرستان زهک با 46 درجه سانتی گراد بیشترین دما را داشته و شهرستان چابهار با 34 درجه سانتی گراد کمترین حداکثر دما را در استان داشته است، شهرستان های زابل، دلگان و قصر قند هم دمایی تا 45 درجه را تجربه کردند پس از آنان ساکنین شهرستان های هیروند، نیکشهر و زرآباد نیز متحمل دمایی تا 44 درجه سانتی گراد شدند.

وی افزود: از لحاظ حداکثر دمای هوا طی 24 ساعت گذشته، شهرستان های ایرانشهر، فنوج و میرجاوه با 43 درجه سانتی گراد به همراه شهرستان های بزمان، نصرت آباد و سیب سوران با 40 درجه نیز در میانه جدول قرار گرفته اند اما شهرستان هایی چون کنارک و سراوان با 39 درجه سانتی گراد نیز در این لیست قرار دارند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پس از چابهار که دمای 34 درجه ای را داشته شهرستان زاهدان با 38 به همراه شهرستان های مهرستان و خاش با 37 درجه کمترین حداکثر دمای روز گذشته را شاهد بوده اند اما در رطوبت هوا نیز شهرستان های چابهار با 80 درصد، کنارک با 68 درصد، زرآباد با 58 درصد، هیرمند با 56 درصد و زابل با 48 درصد بیشترین رطوبت را داشته اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین