کد خبر: ۳۶۶۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

آغاز مذاکرات بین‌المللی در پاریس با محوریت سوریه

نشست بین المللی که فرانسه درخواست برگزاری آن را داده بود، برای بررسی بحران سوریه در پاریس آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
این نشست برای بررسی تحولات سوریه و راه‌های ازسرگیری صلح میان نظام و مخالفان سوری با مشارکت کشورهای عربی، اروپایی و آمریکا برگزار شده است.

در این نشست وزرای خارجه فرانسه، آمریکا، آلمان، عربستان، امارات، ایتالیا، قطر، ترکیه و نمایندگانی از اردن و انگلیس حضور دارند.

در این نشست همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ریاض حجاب، رییس هیات عالی مذاکرات که این هیات وابسته به عربستان سعودی است، شرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، هدف از این نشست بررسی راه‌های توقف حملات و رساندن کمک‌های انسانی و از سرگیری روند حل و فصل سیاسی در سوریه و همچنین مقدمه چینی برای نشست دیگر گروه حمایت از سوریه است که احتمال می‌رود این نشست در 17 مه جاری در وین یا برلین برگزار شود.

در نشست امروز همچنین توافق برای تثبیت آتش‌بس و اجرای آن در تمامی مناطق درگیر در سوریه و حمایت از مخالفان و ترغیب کردن آن‌ها برای مشارکت در مذاکرات و مطلع‌ کردن اروپایی‌ها نسبت به موضع سیاسی و میدانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این نشست کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اروپا تمایل خود را نسبت به این امر نشان می دهند که آمریکا بر روسیه برای از سرگیری مذاکرات و تاثیرگذاری بر نظام سوریه اعمال فشار کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین