کد خبر: ۳۶۶۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸

نایب رئیس پارلمان فرانسه استعفا کرد

نایب رئیس پارلمان فرانسه امروز(دوشنبه) در پی متهم شدن به اذیت و آزار جنسی از سوی دیگر سیاستمداران این کشور از این سمت استعفا کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
این اتفاق در فرانسه که اغلب در آن بر چنین اقداماتی سرپوش گذاشته می‌شود، نادر است.

دنیس بوپن، قانونگذار مجلس ملی فرانسه و نایب رئیس این مجلس در بیانیه‌ای که امروز در وبسایتش منتشر کرد ضمن اعلام استعفایش از این سمت اتهام آزار جنسی مطرح شده علیه خود را رد کرده و در عین گفت که کرسی نمایندگی خود در این مجلس را حفظ می‌کند.

در این بیانیه گفته شده که بوپن به منظور "حفظ شهرت پارلمان فرانسه و برای دفاع از خودش" از سمت نایب رئیسی استعفا می‌دهد. در این بیانیه تصریح شده است: دنیس بوپن در پی مطرح شدن اتهامات علیه وی در رسانه‌ها تاکید می‌کند که این اتهامات "دروغهای بی‌اساس و افترا" هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بوپن شوهر امانوئل کاس، وزیر مسکن فرانسه نیز هست. او اخیرا حزب سبزهای فرانسه را نیز در پی اختلافاتی که با مقامات این حزب بر سر راهبردهای حزب داشت ترک کرد.

بوپن بعد از آن برای استعفا تحت فشار قرار گرفت که مقامات و قانونگذاران زن حزب سبزهای فرانسه امروز در رسانه‌های این کشور علنا بوپن را به آزار جنسی متهم کردند.

ساندرین روسو، زنی که سخنگوی حزب سبزهای فرانسه است در مصاحبه با شبکه رادیویی "فرانس اینتر" و رسانه اینترنتی "مدیاپارت" گفت که دنیس بوپن در اکتبر 2011 وی را قربانی اذیت و آزار جنسی کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین