کد خبر: ۳۶۶۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

قیمت اجاره آپارتمان 100 متری در تهران+ جدول

برای رهن کامل یک واحد 100 متری نوساز در مرکز و شمال پایتخت باید به طور متوسط 100 میلیون تومان پول پیش داشته باشید.
آفتاب‌‌نیوز :
مروری بر آپارتمان‌های 100 متری نوساز که طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت اجاره داده شده‌اند نشان می‌دهد پول پیش این واحدها به طور متوسط 100 میلیون تومان است و بسیاری مالکان تمایل به رهن کامل آنها دارند.قیمت اجاره آپارتمان 100 متری در تهران+ جدول

به گزارش آفتاب، جدول زیر نرخ اجاره بهای آپارتمان‌های 100 متری نوساز در پایتخت را نشان می‌دهد:

محلهپول پیش (تومان)اجاره (تومان)
نظام آباد60 میلیون200 هزار
تهرانسر68 میلیونرهن کامل
استاد معین90 میلیون150 هزار
باغ فیض100 میلیون300 هزار
نارمک105 میلیونرهن کامل
رسالت - کرمان110 میلیونرهن کامل
صادقیه30 میلیون2.7 میلیون
آلستوم135 میلیونرهن کامل
گیشا145 میلیونرهن کامل
پاسداران170 میلیونرهن کامل
ونک200 میلیونرهن کامل

در حالی که نرخ رشد اجاره بها هرگز نتوانست طی سه سال اخیر فاصله‌ی خود را با حباب قیمت مسکن پر کند، بررسی‌ها از علت این مساله ما را به بازار اجاره واحدهای نوساز هدایت می‌کند که به رقیبی جدی برای موجران سنتی تبدیل شده‌اند. هم‌چنین شواهد نشان می‌دهد مالکان واحدهای نوساز به دلیل نیاز به نقدینگی تمایل دارند تا واحدهای خود را رهن کامل بدهند.

بدین ترتیب روند ورود آپارتمان‌های نوساز به بازار اجاره در پی رکود بازار مسکن، مقدار اندکی رشد اجاره بها را نسبت به قیمت مسکن کنترل کرد. در سال 1391 قیمت مسکن 300 درصد رشد نشان داد اما اجاره بها بالا نرفت که پیش‌بینی می‌شد طی سال‌های آینده این عقب‌ماندگی را جبران کند اما پیش‌بینی‌ها درست از آب درنیامد و رشد اجاره به طور میانگین 10 درصد بود؛ زیرا پس از آن‌که سازندگان واحدهای نوساز موفق به فروش املاک خود نشدند طی 3 سال اخیر آنها را وارد بازار اجاره کردند. بدین ترتیب بازار اجاره شهر تهران از حالت سنتی به نیمه مدرن تغییر ماهیت داد و آرامشی نسبی بر این بازار حاکم شد.

حالا رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر این‌که تورم یا سود بانکی نباید مبنای افزایش اجاره بها باشد، بیان می‌کند: اجاره بها در سال 95 هیچ‌گونه افزایشی نسبت به سال 94 نخواهد داشت.

حسام عقبایی اظهار کرد: قیمت مسکن در سال 1395 نسبت به سال 1394هیچگونه افزایشی نداشته است. لذا اجاره بها به تبعیت از قیمت مسکن نباید افزایش یابد و مبنای مالکین در مقایسه با سود بانکی قیاس مع‌الفارق است. مثلا ممکن است موجر بگوید قیمت ملک من 300 میلیون تومان است که اگر آن را به بانک بسپارم ماهیانه 6 میلیون سود به من می‌دهد؛ در حالی که اجاره بهای یک منزل مسکونی 300 میلیون تومانی بیشتر از یک میلیون تومان نیست.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین