کد خبر: ۳۶۶۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

کوهکن: لاریجانی جوهره مدیریت مجلس را دارد

منتخب مردم لنجان در مجلس دهم گفت: کف جوهره لازم برای مدیریت مجلس در لاریجانی موجود است.
آفتاب‌‌نیوز : محسن کوهکن منتخب مردم لنجان در مجلس دهم با بیان اینکه مولفه های مختلفی در زمینه تعامل دولت و مجلس وجود دارد، اظهار کرد: بخشی از این مولفه ها سیاسی نیست به عنوان مثال افرادی که برای اولین بار وارد مجلس می شوند بسیار پرانرژی و با انگیزه هستند و بعضا مشاهده کشده که جهت پیگیری و تحقق مطالبات حوزه های انتخابیه خود به صورت کاملا طبیعی و غیرسیاسی با عوامل دستگاههای اجرایی درگیر می شوند.

به گزارش مهر، وی افزود: این نمایندگان احساس می کنند که مسئولین اجرایی ظرفیت پاسخگویی به مطالبات حوزه انتخابیه را ندارند. بنابراین به ناچار درگیر می شوند در چنین مسائلی اگر حوزه معاونت پارلمانی دولت فعال نباشد و نتواند یک حجمی از مطالبات نمایندگان را پاسخ بگوید روی تعاملات دولت و مجلس تاثیر می گذارد و تبدیل به چالش می شود و این چالش به تعامل دو حوزه لطمه می زند.

کوهکن چالش دیگر دولت و مجلس را ناشی از عملکرد دولت ها دانست و گفت: معمولا دولت هایی که در ابتدای شروع هر مجلسی به برخی نمایندگان طمع می کنند و وارد مذاکره با آنها می شوند اذهان سایر نمایندگان را نسبت به قوه مجریه منفی می کنند.

منتخب مردم لنجان در مجلس دهم ادامه داد: البته حق هردولتی است که در زمینه مذاکره با نمایندگان مجلس تلاش کند اما گاهی اوقات نحوه ارتباط و گفتگوی دولت با نمایندگان به صورتی است که باعث می شود شائبه وکیل الدوله شدن وکلای مجلس پیش بیاید و یک چالشی در مسیر نمایندگانی که می خواهند برای حوزه انتخابیه خود کار کنند، بوجود آورد.

وی تصریح کرد: اگر در مجلس دهم که هیچ جریانی نسبت به جریان دیگر اکثریت مطلق ندارد، عادلانه و با صبر و حوصله برخورد کنیم نه تنها باعث چالش و جنجال نمی شویم بلکه یک فرصت برای ما بوجود می آید.

کوهکن با اشاره به نوع فراکسیون های مجلس خاطرنشان کرد: روش جلب نظرات نمایندگان توسط فراکسیون ها باید اقناعی باشد چرا که همه نمایندگان هم عرض یکدیگر هستند و نماینده درجه ۱ و درجه ۲ ندارم یعنی از نماینده اول تهران تا نماینده یک شهر دور افتاده همه از یک حق و حقوق مساوی برخوردارند.

وی با اشاره به تمایلات دولت در بحث ریاست مجلس دهم تصریح کرد: هر دولتی تمایلاتی داردو این تمایلات را از طریق پیغام، پیشنهاد دنبال می کند اما اگر افرادی کف جوهره لازم را برای اداره امور مجلس داشته باشند، نمایندگان منتخب مردم آنقدر فهیم هستند و به مسائل کلان توجه دارند که به درخواست ها و سفارشها خیلی اهمیت ندهند و بر اساس تشخیص خودشان، افراد مناسب برای هیئت رئیسه را انتخاب کنند.

کوهکن افزود: من فکر می کنم با توجه به نحوه گفتار، رفتار و تحرکاتی که در روزهای اخیر و در همایش های منتخبین مجلس دهم مشهود بود اکثرا معتقد بودند که کف جوهره لازم برای مدیریت مجلس در لاریجانی موجود است.

منتخب مردم لنجان در مجلس دهم ادامه داد: کسی که می خواهد رئیس مجلس شود نباید قبل از انتخابات هیئت رئیسه به مجموعه جناح مقابلش حمله کند و از طریق سایت و رسانه خود علیه آنها حرف بزند زیرا اداره امور مجلس این طور نیست که رئیس جلسه، رئیس جمهور و نمایندگان هم وزرای او باشند و او بخواهد یک دستور بالا به پائین بدهد.

کوهکن گفت: این نوع اظهارنظرها و حمله به جناح مقابل توسط یک فرد در معرض مدیریت مجلس بیانگر آن است که یا دوستان متوجه مسئله نیستند که اداره مجلس چه ویژگی هایی دارد و یا اینکه متوجه هستند ولی فکر می کنند این نوع سخنان پیامد منفی در اداره مجلس محسوب نمی شود.

منتخب مردم لنجان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: لاریجانی در چند ماه گذشته علیه هیچ جریان سیاسی صحبت نکرده است زیرا اگر رئیس مجلس شود در واقع باید دو فراکسیون موجود در پارلمان را مدیریت کند.

وی تاکید کرد: یکی از اصول مدیریت این است که فرد در معرض مدیریت باید از قبل، نحوه اداره کسانی که می خواهند بر آنها مدیریت داشته باشد را پیش بینی کند و بر اساس آن موضع بگیرد و حرف بزند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین