کد خبر: ۳۶۶۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
وزير آموزش و پرورش:

110 مدرسه يک دانش‌آموزي در كشور وجود دارد

وزير آموزش و پرورش گفت: در كشور 110 مدرسه وجود دارد كه با يك دانش آموز و يك معلم، تعليم و تربيت در آنها رواج دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 علي اصغر فاني عصر سه شنبه در نشست شوراي اداري شهرستان رفسنجان افزود: حتي براي يك دانش آموز در كشور مدرسه ايجاد كرديم.

وي گفت: ادعا مي كنم در سراسر كشور هيچ دانش آموزي بدون مدرسه و بدون امكانات از تحصيل محروم نمانده است.

وي ادامه داد: حدود 400 هزار دانش آموز شبانه روزي در كشور داريم كه در مدارس شبانه روزي تحصيل مي كنند و امكانات، تخت، پتو و تغذيه آنها توسط خيرين تأمين مي شود.

وزير آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بزرگترين دستگاه كشور است و بيش از 13 ميليون دانش آموز در 105 هزار مدرسه داريم كه در دورترين نقاط كشور مدرسه وجود دارد.

وي عنوان كرد: يك ميليون معلم به اين دانش آموزان تدريس مي كنند و با احتساب والدين كه 26 ميليون نفر هستند مي توان گفت كه آموزش و پرورش حدود 40 ميليون نفر مخاطب دارد.

فاني گفت: امروز در دنيا سرمايه اصلي را منابع انساني ياد مي كنند لذا به تعبير بانك جهاني، سه سرمايه شامل سرمايه هاي انساني، سرمايه هاي طبيعي و سرمايه هاي فيزيكي مطرح است اما كشوري توسعه يافته است كه نيروي انساني متفكر بيشتري داشته باشد.

وي گفت: اقتصاد دانش بنيان يكي از اصول اقتصاد مقاومتي است و اقتصاد دانش بنيان به سرمايه انساني و انسان فكور نياز دارد و آموزش و پرورش زيرساخت سرمايه انساني كشور را تأمين مي‌كند.

فاني گفت: رئيس جمهور كشورمان قبل از سفر به استان كرمان به استان سمنان سفر كرده بودند در آنجا مسئول آموزش و پرورش سمنان هديه اي معنوي را به ايشان هديه كردند و آن تصوير كارنامه دكتر حسن روحاني در سال سوم ابتدايي در دبستان سرخه سمنان بود كه تحصيل مي كردند.

وي ادامه داد: اين پيام مهمي دارد و آن اين است كه هر كدام از بچه هاي پشت نيمكت ممكن است در آينده بر مسند مهمي بنشينند و چرخ مملكت را به حركت درآورند.

فاني به برخي دستاوردهاي مهم دولت تدبير و اميد اشاره كرد و گفت: در اين دولت ارتباطات بين المللي براي ايران ايجاد شد و در بسياري از مذاكراتي كه با كشورهاي جهان انجام مي شود حضور ايران اسلامي به عنوان كشوري تعيين كننده و سرنوشت ساز است.

عضو كابينه تدبير و اميد، طرح تحول نظام سلامت را يكي ديگر از دستاوردهايي عنوان كرد و گفت: با اجراي اين طرح مردم به راحتي مي توانند با هزينه هاي كم به درمان بيماري هاي حتي صعب العلاج و جراحي ها بپردازند.

وي بيان كرد: برگرداندن آرامش و ثبات داخلي يكي ديگر از دستاوردهاي دولت تدبير و اميد است به گونه اي كه در سالهاي 91 و 92 بي ثباتي در قيمت ها و رشد روز افزون قيمت برخي اقلام مردم را كلافه كرده و تصميم گيري براي سرمايه گذاران سخت شده بود.

فاني اظهار كرد: يكي از كارهاي اين دولت برگرداندن آرامش به ملت و سرمايه گذاران بود كه مي خواستند در كشور سرمايه گذاري كنند.

وي همچنين كاهش تورم از حدود 42 درصد به حدود 12 درصد را يكي ديگر از كارهاي مهم دولت يازدهم دانست و گفت: رئيس جمهوري قصد دارد اين نرخ تورم را تك رقمي كند و در بخش ركود اقتصادي مي توان گفت تا حدودي از اين ركود خارج شديم.

به گزارش ايرنا؛ فاني گفت: امسال سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل است و اميدواريم با عملي شدن اين سياست ها توسط تيم اقتصادي دولت با مسئوليت معاون اول رئيس جمهور بتوانيم زمينه هاي حركت به سوي اقتصاد پويا را شاهد باشيم.

وزير آموزش و پرورش كه به همراه رئيس جمهوري در بيست و هفتمين سفر استاني كاروان تدبير و اميد به كرمان سفر كرده است امروز (سه شنبه) به شهرستان هاي رفسنجان و انار رفت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین