کد خبر: ۳۶۷۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

«عبدالله، برانکو و پرویز» در سودای جام؛ قهرمانی لیگ پانزدهم به کدام تیم می‌رسد؟

فصل پانزدهم لیگ برتر فوتبال، جمعه 24 اردیبهشت به پایان می‌رسد و جام قهرمانی صاحب جدیدش را می‌شناسد. استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال تهران تنها مدعیان کسب جام قهرمانی در روز آخر هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
جمعه 24 اردیبهشت ماه، هشت بازی حساس برگزار می‌شود و تکلیف فصل پانزدهم لیگ برتر فوتبال روشن می‌شود. قهرمانان لیگ، جام را بالای سر می‌برند و یک شهر یا کل شهرها سرشار از شور و سرشور می‌شود و در برخی جاها هم ماتم سقوط به لیگ دسته اول، خوراک شام هواداران سر تیم خواهد بود.

به گزارش آفتاب، لیگ برتر فوتبال ایران در فصل پانزدهم به قدری جذاب و حساس شده که در روز آخر سه تیم روی کاغذ شانس قهرمانی دارند و هرچند بخت استقلال تهران کمتر از دو رقیب دیگر است اما در فوتبال هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست.

مثلث عبدالله، برانکو و پرویز در روز آخر لیگ باید تیم های خود را برای آخرین مبارزه هدایت کرده و به هدف نهایی که کسب جام طلایی است برسند.

استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال تهران در هفته‌ سی‌ام لیگ برتر به ترتیب با ذوب‌اهن، راه‌آهن و صبا دیدار می‌کنند. آن‌طور که مشخص است، روی کاغذ، پرسپولیس کار راحت‌تری نسبت به سایر رقبا در آخر دارد.

استقلال خوزستان - ذوب‌آهن؛ پدیده در مسیر تاریخ‌سازی

عبدالله ویسی در فصل پانزدهم لیگ برتر فوتبال به معنای واقعی شگفتی آفرید. استقلال خوزستان در این فصل کم نوسان ظاهر شد و با نتایج خوبی که با بازیکنان کم‌نام و نشان خود گرفت در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل، در صدر جدول قرار گرفت. هرچند صدرنشینی خوزستانی‌ها فقط به لطف تفاضل گل بهتر است اما فعلاً تیمی که رتبه اول را دارد، آبی خوزستان است.

استقلال خوزستان با رسیدن به این مرحله و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، قهرمان شده و حتی اگر جام را بالای سر نبرد، نام خود را وارد تاریخ فوتبال کرده است.

آبی‌های خوزستان در هفته آخر باید با تیمی بازی کنند که این روزها در اوج است و در لیگ قهرمانان آسیا یکه‌تازی کرده است. ذوب‌آهن یحیی گل‌محمدی که چند روز بعد باید در فینال جام حذفی با استقلال تهران رو در رو شود، برای رسیدن به سهمیه آسیا و جایگاه چهارم فقط به پیروزی برابر استقلال خوزستان می‌اندیشد، بردی که هم به سود خود ذوب‌ است و هم پرسپولیس تیم سابق گل محمدی از آن بیشترین بهره را می‌برد.

استقلال خوزستان در بازی پایانی در کنار هواداران پرشور اهوازی‌اش نگاه سنگین هواداران میلیونی پرسپولیس را روی خود احساس می‌کند.

پرسپولیس - راه‌آهن؛ جشن میلیونی یا تکرار فاجعه؟

در فصل 92-93 لیگ برتر، فولاد خوزستان به قهرمانی رسید. پرسپولیس در آن سال، می‌توانست یک هفته مانده به پایان فصل، صدرنشین لیگ و مدعی نخست قهرمانی شود اما برابر هزاران هوادار خودی با نتیجه 2 بر 2 مقابل راه‌آهن متوقف شد تا پیروزی‌اش برابر استقلال خوزستان در دیدار پایانی هم سودی برایش نداشته باشد و در نهایت به مقام دومی بسنده کند.

این بار، پرسپولیس می‌تواند با شکست راه‌آهن، هم خاطره آن ناکامی فاجعه‌بار را از ذهن هوادارانش پاک کند و هم مزد پیروزی برابر استقلال خوزستان را با دو فصل تأخیر دریافت کند.

100 هزار هواداری که قطعاً ورزشگاه آزادی را پر می‌کنند در کنار میلیون ها هوادار پرسپولیس، جمعه فقط از این تیم قهرمانی می‌خواهند تا بعد از سال‌ها به اوج شادی بازگردند.

در مقابل، راه‌آهن تصور کورسوی امیدی برای بقا در لیگ برتر ندارد؛ البته شاید این از لطایف روزگار باشد که راه‌آهن، بعد از جنجالی که ساخت و به جای پیکان در لیگ برتر ماند، چیزی تا سقوط فاصله ندارد ولی پیکان با اقتدار به لیگ برتر صعود کرده است.

شانس کم راه‌آهن برای ماندن در لیگ برتر، هم به ضرر پرسپولیس است و هم به سودش؛ ضرر از این جهت که پرسپولیس در روز آخر با یک تیم بی‌انگیزه رو به رو نمی‌شود و سود از این جهت که راه‌اهن برای ماندن در لیگ برتر به پیروزی نیاز دارد و همین مسئله باعث می‌شود که برابر پرسپولیس به دفاع محض فکر نکند و این فضا را برای هجومی‌ترین تیم لیگ بازتر می‌کند.

پرسپولیس 48 گل زده و بهترین خط حمله لیگ را دارد ولی فقط شش تیم بیش از پرسپولیس گل خورده‌اند که از رده یازدهم تا شانزدهم جدول قرار گرفته‌اند.

صبا - استقلال؛ تیر خلاص مظلومی در دست دایی

قبل از هفته بیست و هشتم لیگ برتر و پس از آن که علیرضا منصوریان گفت به خاطر استقلال، ترمز پرسپولیس را می‌کشد، علی دایی هم گفت که راه قهرمانی استقلال در هفته آخر ناهموار می‌شود. هرچند استقلال یک هفته زودتر از وعده دایی، از جام دور شد ولی حالا علی دایی و تیمش می‌توانند با شکست استقلال، دو اتفاق مهم را رقم بزنند. اگر استقلال در قم شکست بخورد، احتمال برکناری پرویز مظلومی که اکنون جایگاهش روی نیمکت متزلزل شده است بیشتر می‌شود و از طرف دیگر این شکست احتمالی ممکن است در نهایت باعث از دست رفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال شود.

به گزارش ایسنا، در پایین جدول هم بازی‌ها بسیار حساس خواهد بود. از بین ملوان، راه‌آهن و سیاه‌جامگان، دو تیم به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند.

درحالی که راه‌آهن در روز آخر باید با پرسپولیس پرانگیزه و خطرناک بازی کند، ملوان و سیاه‌جامگان در مشهد به دیدار هم می‌روند تا به نوعی فینال قعر جدولی‌ها را به نمایش بگذارند. برنده این بازی قطعاً در لیگ برتر ماندگار می‌شود و تیم بازنده به دسته اول سقوط می‌کند.

در دیگر دیدارهای هفته سی‌ام، فولاد میزبان گسترش فولاد است، سایپا با نفت تهران دیدار می‌کند و سپاهان در اصفهان به مصاف پدیده می‌رود. این بازی‌ها حساسیت خاصی ندارند اما یک بازی در تبریز برگزار می‌شود که اهمیت زیادی دارد؛ تراکتورسازی استقلال اهواز.

تراکتورسازی روی کاغذ می‌تواند حریف اهوازی‌اش را با گل‌های زیادی شکست دهد که در آن صورت و با احتمال شکست استقلال از صبا، قلعه‌نویی و شاگردانش می‌توانند به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دست یابند. تراکتورسازی به این ترتیب به دیدار پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند.

برنامه کامل دیدارهای هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال ایران

پرسپولیس - راه‌آهن؛ ورزشگاه آزادی تهران؛ ساعت 18

تراکتورسازی - استقلال اهواز؛ ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت 18

استقلال خوزستان - ذوب‌آهن؛ ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 18

فولاد - گسترش فولاد؛ ورزشگاه تختی اهواز، ساعت 18

سایپا - نفت تهران؛ ورزشگاه دستگردی تهران، ساعت 18

سپاهان - پدیده؛ ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت 18

سیاه‌جامگان - ملوان؛ ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد، ساعت 18

صبا - استقلال؛ ورزشگاه یادگار امام (ره) قم، ساعت 18

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین