کد خبر: ۳۶۷۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

اظهارنظر سخنگوی کاخ سفید دربارۀ مخالفان توافق هسته‌ای

سخنگوی کاخ سفید گفت:‌ منتقدان توافق هسته‌ای می‌گویند که ایران در نتیجه رفع تحریم‌ها صدها میلیارد دلار دریافت می‌کند اما این اتفاق نیفتاده است.
آفتاب‌‌نیوز : جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری در کاخ سفید با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: ما اکنون با این توافق قادر خواهیم بود بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت داشته باشیم. مخالفان ما و مخالفان توافق هسته‌ای می‌گفتند که ایران به تعهداتش عمل نخواهد کرد، آنها اشتباه می‌کردند. مخالفان همچنین می‌گفتند که هیچ راهی برای راستی آزمایی پایبندی ایران به توافق وجود ندارد. آنها در این مورد هم اشتباه می‌کردند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد:‌ اکنون بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی لازم برای راستی آزمایی اجرای تعهدات ایران طبق توافق هسته‌ای را دارند.

ارنست همچنین گفت:‌ مخالفان ما علاوه بر این می‌گفتند که این توافق سبب می‌شود صدها میلیارد دلار به اقتصاد ایران تزریق خواهد شد، این هم اتفاق نیفتاد و ما شاهد این هستیم که مقامات ایرانی می‌گویند آنچه انتظار داشته‌اند را از رفع تحریم‌ها دریافت نکرده‌اند. بنابراین انتقادات از توافق هسته‌ای اشتباه بود و ثابت شد که تلاش‌های ما برای دفاع از توافق تا چه حد مبتنی بر حقیقت بوده است.

وی تاکید کرد:‌ من از شما و منتقدان توافق می‌خواهم که به حقایق نگاه کنند و نتایج را ببینند. ما می‌توانیم فعالیت‌های ایران را راستی آزمایی کنیم و حقایق روشن است. امنیت ملی آمریکا و امنیت اسراییل و دیگر متحدانمان در منطقه با این توافق تامین شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین