کد خبر: ۳۶۷۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

عربستان: ما تولید خود را افزایش می دهیم، قیمت نفت هم صعود می کند!

عربستان می گوید که جهان نیاز به نفت بیشتری دارد و نه کمتر.
آفتاب‌‌نیوز : در روز گذشته مدیرعامل آرامکو، شرکت ملی نفت کشور عربستان سعودی، اعلام کرد که برنامه دارد میزان تولیدات خود را افزایش دهد. او ابراز امیدواری کرده که تا سال ۲۰۱۷ قیمت نفت افزایش یابد.

به گزارش خبرآنلاین، امین الناصر در گفت و گو با خبرنگاران گفت:«عرضه و تقاضا در اواخر امسال یا اوایل سال آینده به تعادل خواهد رسید. زمانی که این اتفاق رخ دهد قیمت نفت نیز افزایش می یابد.»

افزایش میزان تولید کشورهای تولیدکننده  نفت موجب شده بود که اوایل امسال قیمت نفت بیش از اندازه کاهش یابد و میزان عرضه از تقاضا پیشی بگیرد.البته طرحی که کشورهای اوپک برای طرح فریز نفت با همکاری عربستان ارائه کرد، توانست قیمت نفت را به حدود بشکه ای ۴۵ دلار برساند.

انجمن بین الملل انرژی پیش بینی کرده که تقاضای نفت در اواخر امسال افزایش خواهد یافت و بر حجم تولید که ۹۶ میلیون بشکه در روز است، افزوده خواهد شد.

آرامکو بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز تولید می کند و الناصر خاطر نشان کرده که این میزان افزایش خواهد یافت.

الناصر در پاسخ به خبرنگاران گفته که اگر نیاز ببینیم تولید را افزایش دهیم، این کار را انجام خواهیم داد.

ولی عهد عربستان، محمد بن سلمان گفته که ارزش این شرکت حدود ۲ هزار میلیارد دلار است و کارشناسان معتقدند که عربستان تلاش دارد تا بازار را در دست بگیرد.

عربستان سعودی اخیرا اعلام کرده که بخشی از سهام آرمکو برای سرمایه گذاران جهانی عرضه خواهد کرد و شایعه شده که این سهام در بازار های نیویورک، لندن و هنک کنگ ارائه خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین