کد خبر: ۳۶۷۱۲۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
نظارت استصوابی شورای نگهبان عام و در تمام مراحل است؟

واکنش جنتی به مخالفان ابطال آراء مینو‌خالقی/دفاع از اقدام شورای‌نگهبان

دبیر شورای نگهبان گفت:‌ بعضی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری فقط مجلس است که می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تأیید نکند، این ادعا علاوه بر این که خلاف نظارت استصوابی قبل از ورود به مجلس است
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت الله احمد جنتی ، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بعد از توصیه به بهره‌ گیری از ایام متبرک شعبان و تبریک اعیاد فرخنده و توصیه به فعالیت بیشتر شورای هماهنگی در انجام وظیفه تبلیغی و روشنگری نسل جوان در شناخت انقلاب اسلامی و تأکید بر تصمیمات مؤثر در بهبود کیفیت فعالیت شورا در سال نو و جمع‌بندی نتایج گردهمایی مشهد مقدس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مد طله العالی گفت: بایستی حوزه علمیه انقلابی باشد، خبرگان باید انقلابی باشد و علاوه بر آنها همه نهادها و تشکیلات مؤثر در نظام جمهوری اسلامی نیز بایستی انقلابی باشند.

به گزارش آفتاب، وی  در ادامه بیان داشت: در حوزه‌های علمیه اگر می‌خواهند خدمتی صادقانه به اسلام و نظام کنند‌، باید انقلابی باشند مجلس شورای اسلامی باید انقلابی باشد. دولت و مجلس بایستی مسأله مهم اقتصاد مقاومتی را با روحیه انقلابی پیگیری کند تا مشکل تولید و اشتغال حل شود، قوه قضائیه هم باید انقلابی باشد تا بتواند اجرای عدالت کند دولت باید انقلابی باشد تا در خدمت به نظام و مردم و اجرای قانون موفق باشد بدون روحیه انقلابی و استکبارستیزی ـ که لازمه انقلابی‌گری است ـ نمی‌تواند اصول و مبانی انقلاب اسلامی را حفظ کند.

وی در ادامۀ سخنان خود در جمع رؤسا و مسئولان ستادهای دهۀ فجر و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: حتی چنانکه رهبر معظم فرمودند حوزه علمیه یعنی مراجع، اساتید، طلاب باید انقلابی باشند تا به درد مردم و مملکت بخورند وگرنه هر چه با سواد و معلومات فقهی و اصولی و غیره باشند به این نظام اسلامی برخاسته از جهاد و ایثارگری شهدا و جانبازان نمی‌توانند خدمتی بکنند، مسأله حفظ نظام از سایر مسائل اسلامی مهمتر است، باید مرجع مثل آیت‌الله سیستانی در مقابله با توطئه‌های دشمن فتوای انقلابی صادر کند.شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم لازم است با یک حرکت انقلابی رسالت خود را در رساندن پیام انقلاب اسلامی به نسل جوان به خوبی ایفا نماید.

دبیر شورای نگهبان  راجع به ابطال انتخابات بعضی از نامزدها افزودند: نظارت استصوابی شورای نگهبان عام و در تمام مراحل است و این اقدام سابقه هم داشته در مورد فردی که بعد از رأی‌آوردن معلوم شد، مدرک تحصیلی‌اش فاقد اعتباراست و انتخابات را شورای نگهبان ابطال کرد‌. بعضی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری فقط مجلس است که می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تأیید نکند. این ادعا علاوه بر این که خلاف نظارت استصوابی قبل از ورود به مجلس است، تاریخ هم نشان نمی‌دهد که در مجلس اعتبارنامه‌ای را به جز یک مورد رد کرده باشند و به شهادت تاریخ این جای معامله و بده و بستان است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
5
50
واقعا گیج کننده س
پس رای مردم چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
لذتی که در عفو هست در انتقام نیست. انتقام شکست اصولگرایان رو از این بی نوا گرفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
5
39
ایکاش این مورد را در مورد احمدینژاد بکار میبردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
4
50
اگرنظارت شورای نگهبان عام و در تمامل مرا حل قبل و بعد از انتخابات قابل استناد است باید اولا فاتحه مردم و رای مردم و منتخبان مردم راخواست . چرا که اگر نماینده ای یا حتی رئیس جمهوری سخنی گفت که به مزاج این شورا خوش نیامد با استناد به همین تفسیر میتوانند اورا پایین بکشند یعنی رای ملت کشک .ایا ملت قهرمان ایران و امام بزرگوار برای چنین موردی قیام کرده اند ؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
2
25
اصولگراها که در دو انتخابات مهم اخیر شکست خوردند ، کاملاً متوجه شدند، با اومدن مردم پای صندوق ها هیچ امیدی برای پیروزی ندارند.لذا از الان استارت انتخابات بعدی رو زدند و می خواهند به مردم القا کنند که رای شما هیچ ارزشی ندارد و با ایجاد یاس و نومیدی در مردم ، زمینه ی پیروزی با رای حداقلی مظابق انتخابات دو دوره ی گذشته ی مجلس را فرا هم کنند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
4
22
چطور رای این خانم مورد تائید نیست ولی در مورد بقیه نمایندگان اصفهان تائید میشه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
6
من واقعا متاسفم مگر امام خمینی ره نفرمودند که میزان رای ملت است ما از دست شورای امنیت ناراحتیم که بعضی کشورها حق وتو دارند یار درخانه و دورجهان میگردیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین