کد خبر: ۳۶۷۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰

نشانه‌ای از فعالیت مشکوک هسته‌ای در کره شمالی وجود ندارد

یک اندیشکده آمریکایی با استناد بر عکس‌های ماهواره‌یی اخیر اعلام کرد که نشانه‌ای مبنی بر آماده‌سازی کره شمالی برای انجام آزمایش هسته‌ای دیگر وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
اندیشکده هاپکینز در گزارشی اعلام کرد:‌ با وجود پیش‌بینی‌های دولت کره جنوبی که مدعی است آزمایش هسته‌ای پنجم کره شمالی محتمل است اما در تصاویر اخیر ماهوارهایی هیچ نشانه‌ای از انجام آزمایش هسته‌ای جدید توسط این کشور وجود ندارد.

تصاویر ماهواره‌یی سه‌شنبه هفته گذشته و در شرف آغاز مراسم کنگره حزب کمونیست وجود چهار وسیله نقلیه را در مرکز آزمایش‌های هسته‌ای پیونگ یانگ (یونگ بیون)نشان می‌داد که گمانه‌زنی‌ها را در مورد این که یک آزمایش دیگر انجام شود را افزایش داده بود.

اما تصاویر روز یک‌شنبه ضمن این که فعالیت‌های پراکنده‌ای را در این سایت نشان می‌داد، اما خبری از وسایل نقلیه نبود. اگر چه این تصاویر حضور یک وسیله نقلیه کوچک و افرادی را در بخش جنوبی این سایت جایی که طی سال‌های اخیر هیچ فردی در آن بخش حضور نیافته بود را نشان می‌داد.

به گزارش ایسنا، هر چند این اندیشکده هشدار داد که کره شمالی توانایی آهسته‌تر کردن روند تهیه و تدارک انجام آزمایش هسته‌ای را دارد و قادر است بدون هیچ‌گونه نشانه‌ای آزمایش هسته‌ای دیگری را انجام دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین