کد خبر: ۳۶۷۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
می‌توانیم با دو کلمه تدبیر و امید زمینه رشد ایران را فراهم نماییم

آیت‌الله هاشمی: زمانی اصلاح‌طلبان و زمانی اصولگرایان به افراط روی آوردند

آیت­ الله هاشمی رفسنجانی در دومین روز سفر خویش به استان گیلان با جمعی از دبیران، اعضا و نمایندگان احزاب و تشکل‌های استان دیدار کرد.آیت الله هاشمی رفسنجانی با ارائه تحلیلی از افراط و تفریط گرونه‌های مختلف سیاسی در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: زمانی اصلاح‌طلبان و زمانی اصولگرایان به افراط روی آوردند و هر وقت چنین شد مردم با انتخابات مخالفت خود را اعلام کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک اعیاد شهبانیه به میلاد پر افتخار امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: پس از میلاد آن امام شریف، جبرییل از آسمان بر پیامبر نازل شد که نمی  دانم به خاطر سرگذشت این کودک تسلیت بگویم یا بخاطر آثاری که این کودک در نیا دارد، تبریک بگویم.

به گزارش آفتاب، آیت‌­الله هاشمی رفسنجانی تولد امام سجاد (ع) یکی از اعیاد مبارک ماه شعبان دانست و با اشاره به صبر و نقشی که در حادثه کربلا داشت، گفت: براساس حرکتی که برای افشای فساد یزیدیان کرد و باعث تعمیق معارف اهل بیت شد، شاهد شکوفایی علمی در دوره های امام باقر ع و سپس امام صادق بودیم.

ایشان با یادآوری میلاد ابوافضل، گفت: شخصیت قهرمانی که اسوه وفاداری است.آیت‌­الله هاشمی رفسنجانی میلاد امام عصر در روز های آینده را مایه دلگرمی همه انسان های آزاده، مسلمانان و شیعه یان دانست و گفت: میلاد آن خورشید برای شکستن تاریکی‌های تاریخی بود و امیدواریم ظهور کند و دوباره تاریخ بشریت را روشن کند.

آیت‌الله هاشمی: زمانی اصلاح‌طلبان و زمانی اصولگرایان به افراط روی آوردند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خویش، تاریخ تحلیلی از نقش ایرانیان در نشر و گسترش اسلام ارائه کرد و گفت: حتی پس از شهادت امام حسین ع که مختار برای انتقام‌، قیام کرده بود، زبان اصلی لشکر و یارانش فارسی بود.
 
ایشان با تاکید بر حقانیت مکتب اهل بیت و امیدواری جهان به ظهور منجی به بیان شباهت‌ها و تفاوت‌های گفتاری پیروان ادیان به خصوص منجی آخر زمان پرداخت و گفت: یکی از نشانه‌های آن عصر آگاهی مردم است.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با تاکید بر اصالت و روحیه لطیف ایزانیان و تلاش ایرانی‌ها در طول تاریخ برای ساختن جامعه بشریت گفت: دردوره‌های اخیر شاهد رشد آگااهی مردم هستیم و وظیفه مسئولین در این شرایط سنگینتر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت دنظام با یادآوری برنامه‌های خناسان تاریخ برای مصادره دستاوردهای مردم و انحراف حرکت‌های تاریخی مردم گفت باید مواظب باشیم تا اعتدال به عنوان یک اصل اسلامی در جامعه حفظ شود.ایشان با بیان این مطلب که مشقت‌ها در افراط و تفریط است‌، گفت: حضرت علی (ع) با راهنمایی مردم برای حرکت از وسط جاده‌ها به اعتدال تاکید می‌کردندد و قرآن نیز به صراحت مسلمانان را امه وسط خواند.

ایشان با بیان نظرات برخی مفسرین در خصوص آیه جعلناک امته وسطا گفت‌: این آیه در مقطع تغییر قبله نازل شد و بعضی‌ها این آیه را که برای اعتدال واقعی است به سطح جغرافیایی رساندند که چنین نیست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ارائه تحلیلی از افراط و تفریط گرونه‌های مختلف سیاسی در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: زمانی اصلاح‌طلبان و زمانی اصولگرایان به افراط روی آوردند و هر وقت چنین شد مردم با انتخابات مخالفت خود را اعلام کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رای انتخابات اخیر را تشکیلاتی خواند و گفت‌: احزاب و تشکیلات کار را شروع کردند و مردم هم خیلی خوب ادامه دادند و نتیجه آن تشکیل یک مجلس معتدل شده که می‌تواند تاثیرات گوناگونی در ابعاد مختلف داشته باشد.

ایشان توجه جهانیان به ایران را نتیجه آرای اعتدالی مردم و همچنین امنیت پایدار ایران در منطقه ناامن دانست: می‌توانیم با دو کلمه تدبیر و امید در همه سطوح مسئولیت‌ها، زمینه رشد ایران را فراهم نماییم.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،در آغاز این دیدار سرکار خانم سهیلا مدارایی رئیس دوره ای شورای هماهنگی اصلاح طلبان گیلان و دبیر حزب مشارکت های مردمی استان، آقای عبدالرضا ابراهیمی دبیر حزب اتحاد ایران اسلامی، دکتر احمد رمضان پور نرگسی، رئیس شورای مشورتی اصلاح طلبان و نماینده دوره پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از اوضاع ابعاد مختلف استان به بیان دیدگاه های خویش درباره موضوعات سیاسی ، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پرداختند و آقای حیدرپور نیز شعری در وصف انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین خطه گیلان قرائت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین