کد خبر: ۳۶۷۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵

ثبت حدود 8000 مورد طلاق پارسال در مازندران

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران گفت: پارسال 7874 مورد طلاق در مازندران انجام شد که آماری نگران‌کننده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«حجت‌الله حیدری» بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ورزش و جوانان به‌مناسبت هفته جوان در فرمانداری نوشهر با اشاره به نقش جوانان در توسعه کشور اظهار کرد: توجه به جوانان یک فرصت است و مسئولان باید در این حوزه وقت بیشتری صرف کنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که ادغام سازمان جوانان در وزارت ورزش سبب کم‌رنگ شدن توجه به حوزه فعالیت جوانان شده است، تصریح کرد: دولت باید بتواند این سازمان را تفکیک کند تا بودجه‌های خاص این حوزه به قشر جوانان که یک‌سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اختصاص پیدا کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به آغاز هفته جوان از 27 اردیبهشت تا 2 خردادماه خاطر‌نشان کرد: برنامه‌ریزی در این زمینه نیز با حفظ و ادای احترام به ساحت 13 تن از شهدای حرم مازندران باید به بهترین شکل انجام شود تا دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی زیر سئوال نرود.

وی از همکاری 22 دستگاه در مجموعه امور جوانان مازندران خبر داد و افزود: در راستای تقویت امور جوانان همه این 22 دستگاه باید وارد کار شوند و سپردن امور تنها به اداره ورزش و جوانان شایسته نیست.

حیدری با تأکید بر ضرورت تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در زمینه اقدام و عمل خاطرنشان کرد: باید در حوزه مربوط به امور جوانان وارد عمل شد و با اجرای کارهای وسیع در سطح شهرها و روستاها برنامه‌های مدون و در خور شأن این قشر تدارک دید.

وی تشکیل کمیته مربوط به امور جوانان را نشان‌دهنده اهمیت این قشر در کشور خواند و افزود: کمیته تخصصی در این بخش نیز تشکیل شد تا برای رسیدگی به مشکلات و چالش‌های حوزه جوانان تدابیر وی‍ژه‌ای اندیشیده شود و در قالب مصوبه قابلیت اجرایی داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران به همکاری و حمایت مدیران همه دستگاه‌ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به این‌که بیش از یک‌سوم جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهد باید تمام وقت خود را صرف رسیدگی به امور جوانان کرد، چون لحظه‌ای غفلت در این حوزه جایز نیست.

وی اشتغال و بیکاری را مهم‌ترین دغدغه جوانان دانست و گفت: از سال 90 تا پارسال نرخ رشد بیکاری در مازندران از 10.2 به 12.1 در سال 94 رسید که جای نگرانی است و نیازمند توجه بیشتر در این‌باره است.

حیدری خشونت، طلاق، اعتیاد و قاچاق را مهم‌ترین آسیب امروز کشور در حوزه جوانان خواند و افزود: پارسال هفت هزار و 874 مورد طلاق در مازندران انجام شد که آماری نگران‌کننده است.

وی از اجرای طرح پیشگیری طلاق به‌صورت پایلوت در شهرستان‌های فریدونکنار، بابلسر و چالوس برای سال‌جاری خبر داد و گفت: برنامه‌هایی مانند رسیدگی به امور مربوط به جوانان، کارهای فرهنگی و مشارکت اجتماعی از مهم‌ترین نیازهای امروز استان محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، «علی شادمان» فرماندار نوشهر نیز با تأکید بر این‌که باید برای هفته جوان از برنامه‌های متنوعی استفاده کرد، افزود: با توجه به این‌که 29.8 درصد جمعیت جامعه جوان هستند و این نسل به منزله نسل در حال حرکت و رونده است بنابراین باید برای این قشر برنامه‌های متنوعی در نظر گرفت.

وی با اشاره به این‌که ازدواج، مسکن، اشتغال و اوقات فراغت از جمله دغدغه‌های مهم امروز جوانان محسوب می‌شود، تصریح کرد: همه این مسائل نیاز به واکاوی و برنامه‌ریزی اصولی برای رسیدن به افق توسعه و پیشرفت کشور دارد.

فرماندار نوشهر در ادامه با بیان این‌که همه کشورها از پنجره جمعیتی استفاده درستی دارند، خاطر نشان کرد: نیروی جوان و فعال که نقش مهمی در توسعه دارد برای مسئولان فرصت مناسبی است که از ظرفیت‌های آنان به بهترین صورت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: پروسه جوانی در طول تاریخ برای هر کشوری یک‌بار تکرار می‌شود که اگر به‌درستی استفاده نشود در آینده موجب افسوس و پشیمانی می‌شود.

شادمان نیروی کار موثر را دارای اندیشه‌ای نو و به روز دانست و گفت: با توجه به اندیشه‌های جوانان در حوزه‌های علمی و پ‍‍‍ژوهشی باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه به‌عمل آورد.

وی با اشاره به این‌که جوانان دارای بار احساسی و عقلانی بالایی هستند، افزود: با توجه به تأثیراتی که قشر جوان در جامعه بر جا می‌گذارد بنابراین توجه به این افراد باید در اولویت نخست برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان کشور قرار بگیرد.

فرماندار نوشهر با تأکید بر برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم در خور شأن و شایسته برای جوانان در هفته‌ای که تعلق به آنان است، تصریح کرد: شاد بودن به معنای انجام کارهای نادرست و دور از ذهن نیست، چون سبب افزایش انر‍ژی نیز می‌شود اما در هر کاری باید حریم مخصوص آن کار را رعایت کرد.

وی با بیان این‌که نگاه دولت استفاده بهینه از ظرفیت جوانان است، یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی امور فرهنگی نیز باید در مورد تقویت زمینه‌های فرهنگی شهرستان نقش جدی‌تری ایفا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین