کد خبر: ۳۶۷۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲

آیت الله سبحانی: با حفظ عزت و امنیت زائران، حج را برگزار کنید

‌آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر موانع وجود دارد باید همه راه ها را طی کنید و به حداقل شرایط قائل شوید که با حفظ عزت و امنیت زائران، حج را برگزار کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عدم اعزام به حج هم در داخل موجب ناراحتی مردم می شود و هم ممکن است باعث شود افرادی که به صورت جداگانه می‌روند گران تمام شود؛ عدم حضور ایران اسلامی در حج برای ما یک ضعف است.

وی خاطرنشان کرد: آنها اراده جدی در این مسیر ندارند زیرا اگر داشتند این مشکل را حل می کردند ولی بازهم مسوولان نباید مایوس شوند و سعی کنند از راه های دیگر وارد شوند.

وی افزود: امام علی(ع) در شب شهادت خویش بیان کردند که مبادا بیت رب را خالی بگذارید و ایشان در کنار ایتام و.. به مساله حج سفارش می کنند و بیان می کنند که اگر حج را خلوت بگذارید دچار عذاب الهی می شوید.

سبحانی اظهارکرد: یکی از برکات قرآنی آن است که قرآن کریم در این کشور غریب بود؛ در پیش از انقلاب، ده یا پانزده نفر که حافظ قرآن شده بودند به حج اعزام می شدند و در مسجد الحرام قرآن قرائت می کردند و پس از قرائت زیبا، از آنها دعوت می شد که به شهرهای دیگر بروند و قرائت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی گفت: اگر حفاظ قرآن در کشور ما به ده میلیون برسد در واقع یک عامل عزت است؛ سعی کنید ائمه مساجد از نظر علمی و فکری ساخته شوند و بتوانند در مقابل ماهواره ها و تبلیغات موفق باشند؛ محتوا در خصوص کتاب بسیار مهم است؛ اداره کشور زحمت و کار دارد و شاید نتوان همه مشکلات را رفع کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین