کد خبر: ۳۶۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

برای اولین‌بار یک زن فرمانده یگان رزمی در ارتش آمریکا می‌شود+تصویر

یک ژنرال ۴ ستاره زن آمریکایی فرماندهی یگان جنگی نیروی هوایی این کشور را عهده‌دار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
در نیروی هوایی آمریکا فقط 2  ژنرال 4 ستاره زن حضور دارند. یکی از این افراد نخستین زنی خواهد بود که فرماندهی یگان جنگی نیروی هوایی را عهده‌دار می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، ژنرال «لوری جی. رابینسون»  امروز (جمعه) به فرماندهی یگان جنگی نیروی هوایی شمال آمریکا و نیز به فرماندهی نیروهای شمالی در کلورادو منصوب می‌شود.

افرادی که رابینسون را می‌شناسند وی را نماینده نسل جدیدی از سران نظامی آمریکا می‌دانند که درک می‌کنند که کار نیروی هوایی صرفا محدود به پرواز کردن و جنگیدن نیست، بلکه این نیرو در فضا، امنیت سایبری و عملیات‌های پهپادی هم نقش گسترده‌ای دارد.

«ماریا کارل» یکی از نظامیان برجسته بازنشسته آمریکایی که هم‌اکنون در شورای امور نظامی در اتاق بازرگانی هاوایی فعالیت دارد در مورد رابینسون گفت: «حضور ژنرال رابینسون بیش از هر چیز بازتاب این تغییرات در نیروی هوایی است.»

البته کارل تحت فرماندهی رابینسون فعالیت نکرده است اما زمانی که در اتاق بازرگانی با وی کار کرده است.

کارل افزود: «او توانایی این را دارد که همه قسمت‌های مختلف تصویر را در اختیار داشته باشد و همه آنها را به صورت راهبردی به هم وصل کند.»

به  گزارش فارس، خانواده رابینسون هم در نیروی هوایی آمریکا سابقه زیادی دارند. از جمله «دیوید رابینسون» همسر وی با درجه ژنرال 2 ستاره خلبانی بازنشسته است. «تیراین اشلی رابینسون» دختر دیوید هم با درجه ستوان دوم، ژوئن 2005 از آکادمی نیروی هوایی فارغ‌التحصیل شد اما همان سال در جریان یک پرواز آزمایشی زخمی شد و سرانجام در ژانویه 2006 چندی پیش از تولد 23 سالگی‌اش درگذشت.

وزارت دفاع آمریکا در چند سال اخیر سیاست تازه‌ای را در پیش گرفته که بر اساس آن زنان اجازه حضور در نقش‌های رزمی را پیدا کرده‌اند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین