کد خبر: ۳۶۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۶

هاشمي رفسنجاني: استکبار و یارانش پشیمان خواهند شد

آفتاب‌‌نیوز : رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با سهمگين و بي‌سابقه خواندن موج تهاجم به ايران گفت: در عصري كه عصر دموكراسي است ، حق طبيعي يك كشور كه خواهان استفاده از دانش روز است ، مورد هجوم قرار مي‌گيرد.

هاشمي رفسنجاني گفت: تهاجم به ايران بيش از مخالفت با برنامه‌هاي هسته‌اي در كشور است و ريشه اين تهاجمها به خوي استعماري و سياست استعماري غرب بر مي‌گردد كه برنامه‌اش عقب نگهداشتن كشورهاست.

وي افزود: مبارزه اصلي آنها اين است كه يك كشوري كه روي پاي خود ايستاده و توانسته به علوم پيشرفته دست يابد و طلسم جهل را شكسته بايد تنبيه شود.

وي با بيان اينكه ايران امتحان خود را در عرصه رعايت حدود انساني پس داده است، اظهار داشت : ما در بدترين شرايط كه كشورمان مورد هجوم شيميايي دشمن قرار گرفته بود ، از حدود انسانيت فراتر نرفتيم و از سلاحهاي غيرانساني استفاده نكرديم .

هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: براي حل مسئله هسته‌اي از هر دو طرف نياز به‌تدبير است و اگر كار نامعقولي انجام دهند به منطقه و دنيا ستم كرده‌اند و موضوع را با تحريم و غيره نمي‌توانند، حل كنند.

خطيب نماز عيد سعيد قربان در ادامه با تجليل از شهداي سانحه اخير سقوط هواپيما در اروميه گفت : ما با چشم گريان عيد گرفته‌ايم و براي از دست دادن سرمايه‌هاي گرانقدر كشور عزادار هستيم .

هاشمي رفسنجاني افزود: بايد بيش از اين براي امنيت كشور سرمايه‌گذاري كنيم ، بروز اين حوادث هم به حيثيت ما صدمه مي‌زند و هم به روحيه مردم آسيب مي‌رساند.

وي افزود: هنوز ‪ ۴۰‬روز از حادثه سقوط هواپيماي سي ‪ ۱۳۰‬نگذشته و هنوز واقعيت آن قضيه روشن نشده و شايعات مثل خوره به جان مردم افتاده است كه شاهد سانحه‌ي ديگري شديم.

وي بر تحكيم امنيت فضايي كشور تاكيد كرد و گفت : اگر حادثه‌اي اتفاق افتاد بايد به سرعت مردم و افكار عمومي در جريان قرار گيرند و اگر مقصري هست جواب بدهد تا شبهات دامن افراد بيشتري را نگيرد.

خطيب نماز عيد قربان در ادامه خطبه دوم از دولت عربستان سعودي و شخص "ملك عبدالله " به خاطر رعايت عواطف حجاج ايراني نسبت به قبرستان بقيع تشكر و قدرداني كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین