کد خبر: ۳۶۷۵۳۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

علاج‌بخشی سد گتوند 1200 میلیارد تومان آب می‌خورد

علاج‌بخشی سد گتوند که مدت‌ها حاشیه‌ساز شده بود با دو راهکار مدیریت مصرف و انتقال آب به حوضچه‌های تبخیری نهایی شد که بر اساس آخرین گفته‌های معاون وزیر نیرو در امور آب انجام مطالعات اجرایی شدن راهکار دوم حدود 800 تا 1200 میلیارد تومان برآورد شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
رحیم میدانی در گفت و‌گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت سد گتوند، اظهار کرد: پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان در نهایت دو تصمیم گرفته شده نهایی شد و قرار است که برای علاج بخشی این سد به موضوع مدیریت مخزن و انتقال آب توجه شود.

وی با بیان‌اینکه اجرایی شدن راهکار انتقال آب به حوضچه‌های تبخیری نیازمند تکمیل مطالعات است،تاکید کرد: اجرای این طرح نیز مانند تمام طرح‌های دیگر نیازمند انجام مطالعات است و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته انجام این مطالعات حدود یک سال زمان می‌برد.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: اجرایی کردن راهکار‌های علاج‌بخشی گتوند نیازمند اخذ مجوز زیست محیطی است و پس از اخذ این مجوز می‌توانیم کار‌ها را اجرایی کنیم.

پیش‌تر نیز سید محمدرضا رضا زاده مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در خصوص دو طرح تصویب شده در زمینه‌ی علاج‌بخشی سد گتوند با عناوین مدیریت مصرف و انتقال آب به حوضچه‌های تبخیری به ایسنا گفت: مدیریت مصرف راهکار همیشگی این سد بوده است، اما در بخش انتقال آب مطالعات مراحل خود را طی می‌کنند.

وی در مورد زمان اجرایی شدن نتایج مطالعات گفت: امیدواریم امسال مطالعات این سد به انجام برسد و بتوانیم کار اجرایی آن را آغاز کنیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
0
2
مافیای آب حاضرند میلیارد ها تومان ملت و دولت ضرر کنند تا چند درصدی خودشون سود کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
0
2
1200 میلیارد تومان از جیب کیست؟ مطالعه کنندگان اولیه ، کارفرما ، پیمانکاران ، دولت و یا از خزانه مملکت و جیب مردم؟
و ضمناً تضمین اینکه بعد از این هزنه کلان و صرف چند سال وقت حتماً نتیجه میگیریم با کیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
موقعیت سازه سد از اول اشتباه بود، اجرای پتوی رسی با صرف هزینه زیاد جوابگو نبود، نباید بیش از این هزینه کرد، باید از شر این سد خلاص شد و رأی به تخریب آن داد قبل از آنکه خوزستان به شوره زاری تبدیل شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
1
مسئولیت تام آن با شرکت مشاور مهاب قدس است که این خیانت بزرگ را بر اساس سفارشات اتخاذ نمود.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
به سفارش مافیای سد سازی و انتقال آب قرار داد کار 1200 میلیاردی رو براشون آماده می کنن . در حالیکه هیئت علمی دانشگاه چمران اهواز راهکار علاج بخشی سد گتوند رو تخریب اون اعلام کردند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین