کد خبر: ۳۶۷۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶

17هزار مبتلا به ام.اس در تهران

معاون اجتماعی وزیر بهداشت از شناسایی 60 هزار بیمار مبتلا به بیماری MS در کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدمحمدهادی ایازی در همایش «امید» که در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه زنجان برگزار شد، با ابراز تأسف از اینکه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری MS در کشور هستیم، افزود: به‌عنوان مثال اگر بخواهیم به روند افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری اشاره کنیم، در شهر تهران این تعداد از 36 نفر به 17 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: یکی از رویکردهای دولت این است که با وجود محدودیت‌هایی که در منابع دارد، در حد توان خود از بیماران MS حمایت‌های لازم را به عمل آورد که خوشبختانه تا به امروز در انجام این مهم گام‌های خوبی برداشته شده است. ما معتقدیم علاوه بر کمک‌های دولت در این زمینه، کمک خیرین نیز توانسته است تا حدود زیادی آلام و مشکلات مبتلایان به این بیماری را کاهش دهد و امیدواریم فرهنگ این‌چنین کمک‌ها در کشور نهادینه شده و توسعه یابد.

ایازی با تأکید بر اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش تعداد مبتلایان به بیماری‌های مختلف، بحث پیشگیری است که دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان باید با جدیت در این زمینه ورود پیدا کند، اظهار کرد: متأسفانه یکی از دغدغه‌هایی که زندگی صنعتی با خود به همراه داشته، فقر حرکتی است که عاملی جدی برای بروز بیماری‌های مختلف در جامعه است. از این رو باید برنامه‌ریز‌ی‌ها به گونه‌ای باشد که بتوانیم شهروندان را به تحرک بیشتر در راستای کسب سلامت جسم و روان واداریم.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با یادآوری اینکه آمارها حاکی از آن است که زنان بیش از مردان در معرض خطر ابتلا به بیماری MS قرار دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سبک زندگی امروزی دچار تغییرات فاحشی شده است، از این رو نخستین وظیفه هر فرد، مراقبت از سلامت خود است. با این وجود، دولت همه تلاش خود را برای فراهم کردن زیرساخت‌های کمک به بیماران فراهم کرده و امروز سعی در تقویت این زیرساخت‌ها دارد.

دکتر علیرضا بیگلری، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در این همایش با اشاره به اینکه ابتلا به بیماری‌های مختلف بویژه ‌MS ممکن است برای هر فردی رخ داده و مهم‌ترین موضوع در این زمینه، حمایت از بیماران است، افزود: تجربه نشان داده است که بهترین راهکار در راستای حمایت از بیماران مبتلا به MS آن است که از آن‌ها حمایت‌های لازم صورت گیرد؛ چرا که تا به امروز درمان قطعی برای این بیماری شناسایی نشده است.

به گزارش ایسنا، بیگلری با بیان اینکه وجود روح کارهای معنوی در شهری که به پایتخت شور و شعور حسینی شهره است، باعث شده تا شاهد کمک خیرین در حوزه بهداشت و درمان باشیم، اظهار کرد: خوشبختانه زنجان در زمینه فعالیت انجمن‌های خیریه، جزو استان‌هایی است که تا به امروز توانسته خدمات ارزنده‌ای را به جامعه هدف خود ارایه دهد، از این رو دولت نیز در تلاش بوده تا به تناوب این کمک‌ها، دست انجمن‌های خیریه از جمله MS، بیماران کلیوی و ... را بگیرد.

احمد شکوریان، مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران MS استان زنجان نیز در این همایش با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که به لحاظ کمک‌های مردمی در حوزه بهداشت و درمان اقدامات کم‌نظیری را انجام داده است، افزود: این انجمن در طول فعالیت خود در تلاش بوده تا خدمات مختلف حمایتی را برای بیماران مبتلا به MS انجام دهد که در این زمینه می‌توان به خدمات دارویی این انجمن اشاره کرد. علاوه بر آن، انجمن در زمینه تحویل وسایل کمک‌درمانی نیز فعال بوده است.

شکوریان با اشاره به اینکه مجتمع درمانی بیماران MS استان زنجان بعد از تکمیل، نه تنها توان پاسخ‌گویی به بیماران استان، بلکه می‌تواند بیماران شمال‌غرب کشور را نیز تحت پوشش خدمات خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این انجمن 1500 بیمار MS را در استان زنجان تحت پوشش حمایت‌های خود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین