کد خبر: ۳۶۷۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱

جنتی: پیرامون لغو کنسرت کلهر با رییس قوه قضاییه مکاتبه کردم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیرامون لغو کنسرت کیهان کلهر در نیشابور، بنده در حد بضاعت خود با رییس قوه قضاییه مکاتبه کرده ام.
آفتاب‌‌نیوز :
علی جنتی شامگاه جمعه در حاشیه همایش شاهنامه پس از شاهنامه در مشهد طی گفت وگو با خبرنگاران افزود: علت لغو کنسرت کلهر دخالتهایی است که دادستانی می کند و آنها با تشخیص خودشان اقداماتی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: در این خصوص با رییس قوه قضائیه مکاتبه کردم و آنها گفتند که به دادستان مشهد و دادستانهای استان ابلاغ کرده اند که به نوعی همراهی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد قانونی بودن لغو کنسرت با وجود مجوزهای لازم، گفت: البته قوه قضاییه اینگونه اقدامات را جزو حقوق خودشان می دانند.

وی افزود: بطوری که حتی یک دادیار می تواند فردی را دستگیر، کاری را توقیف و جایی را مهر و موم کند و خودشان را مستقل از قوه مجریه می دانند.

جنتی ادامه داد: لغو کنسرتهای موسیقی در استان خراسان رضوی بیشتر از نقاط دیگر نقاط کشور رخ می دهد.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای کنسرتهای موسیقی در خراسان رضوی مجوز می دهد و حمایت هم می کند لذا از استانداران و فرمانداران تقاضا داریم حمایت کنند تا این کار به نحو مطلوب انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اجرای کنسرتهای موسیقی در خراسان رضوی بخاطر وجود مرقد مطهر حضرت رضا(ص) با رعایت و مراقبتهایی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: موسیقی در مشهد یا شهرهای دیگر خراسان رضوی عموما موسیقی سنتی همراه با اشعار شعرایی همچون حافظ، سعدی، نظامی و رودکی است. 

کنسرت کیهان کلهر قرار بود سه شنبه ۲۱ و چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت جاری در سالن سیمرغ شهر نیشابور برگزار شود اما در آخرین دقایق و در حالی که اعضای گروه در فرودگاه عازم این شهر بودند به دستور دادستانی نیشابور لغو شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین